21 Haziran 2019 Cuma

DON MİGUEL RUİZ - DÖRT ANLAŞMA !


Merhaba Millet !

Kitap okumaya devam ediyor muyuz acaba?
 Ben aöf sınavlarım varken ara veriyorum ama daha sonrasında tabisi devam.



Kitapta en beğendiğim yerleri çizdim...👇



 



Özete gelecek olursak;

Aslında hepimizin bildiği şeyler, günümüze pek uyarlayamadığımız gerçekler diyelim.

1-Kullandığınız sözcükleri özenle seçin.

2-Hiçbir şeyi kişisel algılamayın.

3-Varsayımda bulunmayın.

4-Daima yapabildiğinizin en iyisini yapın.



Gördüğünüz gibi çok basit ama yapması çoğu zaman zor maddeler. Benim yapmamam gereken ama en sık yaptığım madde, kişisel algılamam ve varsayımlarda bulunmam. Düşündüren ve sizi fabrika ayarlarınıza geri döndüren bir kitap. Hem sevdim hemde basit buldum bu kitabı aslında. Bu adamın Allah inancı yok herhalde dediğim zamanlar oldu okurken. Tanrı kelimesi bana her zaman batmıştır çok sempatik bulmam, çünkü Müslümanlar Allah der tanrı ise Hristiyanların çokça söylediği bir kelimedir. Sizi bilmem ama ben dikkat ederim bu tarz şeylere, bilin istedim. Anda kalmanın değeri ve önemini ise sık sık vurgulamış. Bir sonraki kitabı ''ustaca sevmek'' asıl onu merak ediyorum yorumları gayet verimli. Bu kitabın üzerine tencere kapak misali olduğunu, okumak gerektiğini yazmış okuyanlar. Bakacağız artık gidişata ;) Fazla söylenecek bir şeyde yok,günlük hayatta psikologların söylediği öneriler mevcut, ama yazılma biçimi olsun gerek çevirisi olsun tabiki farklı anlamlar çıkarmamıza sebep olmakta. Hı illa alın okuyun diyeceğim bir kitap değil,alsanız da sıkılmazsınız, çok kısa ince bir kitap okuyup bitirirsiniz hemen. 



Varsa önerileriniz alırım, yoksa yorumunu yapacağım kitaplar 
için beklemede kalın, öpüldünüz!!



𝓢𝓮𝓿𝓰𝓲𝓵𝓮𝓻𝓲𝓶𝓵𝓮
💋

14 yorum:

  1. Hepsini tam olarak yapabilsek dünya güllük gulistanlik olur ,tavsiye için teşekkürler 💐

    YanıtlaSil
  2. Kitap ta altını çizdiğiniz yerler çok güzel, Tavsiyeler için teşekkürler. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için ben teşekkür ederim, öpücükler :*

      Sil
  3. Fabrika ayarlarına dönmekte fayda var.:)

    YanıtlaSil
  4. Ben yazin daha çok okuyorum bahçee havuzda 😊

    YanıtlaSil
  5. Aaa ben de bu kitabı yorumluyordum neredeyse:) Son anda fikrimi değiştirdim. Bende 14. baskısı var. Aynen senin gibi ben de altını çizdim bir çok yerin. Örneğin 95. sayfadaki içimizdeki çocuk bölümleri...
    Yorumlamama sebebimse, toltek öğretisinin kişiyi çok fazla öne çıkardığı, bunun narsizme geçişe sebep olabileceği düşüncesiydi. Ama içindeki 4 maddeye kimse hayır diyemez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. (: Evet katılıyorum sana, bazı kişisel gelişim kitapları bencilliği ön plana çıkartabiliyor.

      Sil
  6. Çok severek okuduğum kitaplardan.Blogumda da yazmıştım sanırım.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumuşumdur o zaman bence, ne demek yorumuna sağlık :*

      Sil
  7. Güzel bir kitaba benziyor bakacağım :)

    YanıtlaSil
  8. İnsanları olduğu gibi kabul edebilmek en zoru sanırım...

    YanıtlaSil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁