7 Ocak 2019 Pazartesi

MOZAİK PASTA 🍰


Herkese Selam

Diyetlik yiyecekler,ara öğünler,şekersiz tatlıdır bu tarz şeyleri zamanında paylaştım bloğumda,çok keyif alarak hazırlıyorum yapıyorum.Bir süredir aklımda hatta yeşil mercimek köftesi yapmışım foto çekmişim ama sonrasında bütün malzemeler kafamdan gittiği için paylaşamadım. Çünkü bir yerden bulup ettiğim tarif değildi tamamen kendi düşünüp yaptığım bir yemek türüydü :) Laf aramızda çokta lezzetli olmuştu ya..Aklıma gelirse yazacağım söz...Hadi koyun kahvelerinizi en sevdiğiniz bardaklara da biz tatlımıza geçelim.🌸☕


Çook basit sizleri hiç yormayacak,misafir geldiğinde hemen 5 dakkada hazırlayabileceğiniz pratik bir tarif. Şekeri az ama illa eklerim benim misafirim tatlıyı sever derseniz koyun ama ben fazla tatlımsı şekerli şeyleri pek sevemiyorum. O yüzden bu tarif tam benlik, şeker oranı tadı her şeyi tam ayarında oldu. Bu tarifi bu şekilde yapan var mı oldu mu bilemem ama ben ilk kez ufak tefek eklemeler yaparak denedim ve sonuca bayıldım!!

Malzemeler


1 su bardağı süt
3 Yemek kaşığı tereyağ(hindistan cevizi,avakado yağı da olur)
1 Paket petibör bisküvi(Çifte kavrulmuş yazan olmasın pakette aman dikkat)
4 Yemek Kaşığı Yulaf ezmesi
2 Yemek kaşığı pudra şekeri ( bu isteğe bağlı olmazsa olmaz değil)
3 Yemek kaşığı kakao
2 Yemek kaşığı keçi boynuzu tozu(dolu dolu koydum)
Yarım su bardağı fındık,ceviz kırıntıları
Yarım olgun muz


Yapılışı

Geniş bir kaba önce sütü,kakaoyu,keçi boynuzu tozunu,pudra şekerini,yulaf ezmesini ve en son muzu ekleyelim.Muzu çatalla ezmeyin hafif elinizle ezerek koyun içine(donduğunda ağızda tanesinin daha güzel hissedilmesi için). Fındık fıstık ne varsa onuda koyalım.Güzelce bi karıştırın şimdi bunu,tam bir çikilota görünümünü aldımı tamamdır. Evet şimdi bisküvilerin hepsini fazla parçalamadan elimizle 4-5 parçaya kırarak kabımızın içine içine ekleyelim. Üzerine tereyağını gezdirelim,ve bir güzel karşıkla bütün o piskevitlerin kakaolu karşımı emdiğini görelim emin olalım. 

Dikdörtgen çokta derin olmayan bir kabınız varsa şahane olur yoksa sağlık olsun.Varsa içine yerleştirin streç filmi,yoksada uzunca bir streç film kesin, tekrar aynı uzunlukta bir daha kesin(işi garantiye alıyorum ondan,ince olduğu için) Ve bütün bir karışımı bunun üzerine dökün.Her tarafını kapatın sarın ve elinizle bir şekil verin. Yalnız sararken düzgün bir şekilde yapın bunu ki buzluktan çıkardıktan sonra streç filmi tatlının derinliklerine inmiş bir şekilde bulabilirsiniz,yerken streçli bir mozaik yemek istemeyiz dimi 😃O yüzden fazla bastırmadan düzgün,dikkatli ve sabırlıca gerçekleştirin bu şekil işini.

Veee altına tabak vs koyup doğrucaaa derin dorundurucuya koyun. Burada yaklaşık 3 saate yakın durması gerekiyor.

Dım dım dımm dım ,heyecanlı bekleyiş 😋


Üzerini süslemek içinde 4 adet bitter çukulatayı cezveye koyup içinede birazcık su koyup erittim. Kıvamı rengi değişmesin diye su tercih ettim siz sütte koyup eritebilirsiniz.Ve şekil vermeye çalıştım çok güzel şekil olmadı ama tadı efsane olmuştu ! Ve beyaz çukulata gezdirdim. 

Deneyenler olursa benimlede paylaşsın çok sevinirim.




ڪےevgilerimle 💋



36 yorum:

  1. Yulaf ezmesi, keçi boynuzu tozu.. Harika.. Ellerinize sağlık.. Hafif ve sağlıklı bir tarif olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin seveceğinize eminim, çoook teşekkürler ☻❥

      Sil
  2. Harika görünüyor eline sağlık :*

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık.Kim sevmez ki mozaik pastayı.Değişik bir tarifmiş.

    YanıtlaSil
  4. Ben de severim..senin tarifinde birkaç değişik malzeme var,bir de böyle denemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet!! Dene yaparsan da beğenirsende paylaş çok mutlu olurum (:

      Sil
  5. çok severim tatlıları :) yulaf ezmem de durup duruyor, diğer malzemeleri tamamlayıp tarifini denemem lazım, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E süper o zaman :) Teşekkürler :* Hem bu çook aşırı şekerlide olmadı tam ayarında bir tatlı oldu, afiyet olsun şimdiden.

      Sil
  6. en sevdiğim tatlıııı buuuu. tarifini de yaparım oleey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapıp paylaş bende mutlu olayım canım afiyet olsun şimdiden :*

      Sil
  7. harika görünüyor..ellerine sağlık..kahvenin yanında mükemmel olurdu...

    YanıtlaSil
  8. Çok da güzel süslemişsin.Emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tenk yu , yaağ beğendin mi çok sevindim,kötü oldu diye üzülmüştüm süs kısmı(:

      Sil
  9. Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  10. Güzel bir tarif not aldim hemen 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ç0k sevindim,aşırı tatlı sevmediğini düşünüyorum seversin ❤️

      Sil
  11. Senden daha çok diyet tarifi gelmesini istiyooruumm 🙈😌 mozaik pasta da Harika gözüküyor yazdım bunu bir kenarıya hemen ellerine sağlık tatlımm❤️🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe tamam tatlışım ❤️ tatlılar revaçta bu aralar, yeni bir tane daha gelicek yakında yap ye sende afiyetle, su iç hareket et yeşillik ye vee enerjini yüksek tut inan! olmayacak hiçbir şey yok!! teşekkürler kuzumm mucukssss💋

      Sil
  12. Bu pastayı yaptıktan sonra 3 saat derin dondurucuda beklemesine nasıl dayanırım, nasıl geçer o saatler bilmiyorum ama en yakın zamanda deneyeceğim. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :) ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ((((: Evet biraz zor doğrusu,ama inan soğuk muzlar ağzına geliyor ya böyle hafiften hafiften ımmm yemede yanında yat :P Seversin dene kesin canım, çook teşekkürler <3

      Sil
  13. Facebook'ta paylaştım emeğine sağlık canım istedi yawww 😜🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaah sağol kuzum benim,yap ye çok kolay pratik :-*

      Sil
  14. Bu bildiğimiz mozaik pastalardan çok farklı mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evit tatlum değişik ve leziz oldu çook tenk yüü :)

      Sil
  15. Eskiden kizimla cok yapardik iyi aklima getirdin💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim usülden yapın birde bakalım nasıl olacak :D

      Sil
  16. Yulaf ezmesi ile birlikte mozaik pasta tarifiniz farklı olmuş. İlk baktığımda normal bisküvili pasta sanmıştım ama tarifi okuyunca farklı olduğunu anlamış oldum.:)) Görüntü muhteşem. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet yulaf pek severim aklıma geldi yaparken dedim neden olmasın (: Çook teşekkürler beğendiğiniz için mutlu oldumm <3

      Sil
  17. Mozaik pastayı ben çok seviyorum ama senin tarif biraz farklı :) Elimde keçi boynuzu tozu varken bende muhakkak deneyeceğim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehh accıkın öyle oldu :) dene paylaş mutlaka çok güzel lezzeti afiyet olsun

      Sil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁