7 Aralık 2018 Cuma

STEFAN ZWEIG - BİR KADININ YAŞAMINDAN YİRMİ DÖRT SAAT ⏳


Selam Millet ! 
Yeni bir kitap yorumuyla daha karşınızdayım.
Söz verdiğim gibi fazla ara vermeden, stefan amcamızın farklı konularda
 yazı yazan yazarımızın en beğendiğim dediğim kitabını paylaşıyorum.




Genelde kitap arkasında kendisini anlatıyorlar özetinden bahseden kitap pek yok. Çok trajedi bir yaşamları olmuş. 

Bu kısa lakîn bir solukta okuyabileceğiniz kitabın bende bıraktığı etkisi çok güçlü.Okuyanlarınız bilir,ben tadını birazcık kürk mantolu madonna'ya benzettim. Öyle ki tutkunun,cesaretin, merhametin,duygunun,vurdum duymazlığın bir aşkın peşinden nasıl gidileceğini anlatan bir hikaye.Kısacık çok detay vermeden bahsetmem gerekirse; evli, çocuklu ve olgun bir kadının nasıl olur da 24 saat tanıdığı bir gencin peşinden gidebildiği ? Ben ön yargısız okudum,çook beğendim,onun için olması gereken doğrular bu şekildeydi belkide..Kitap beni o kadar içine aldı ki satır satır hatırlıyorum! Beğeneceğinizi umuyorum..

Kitaptan alıntılar🎀

"Tüm acılar korkaktır, kendisinden daha güçlü olan yaşama isteği karşısında geri çekilir, çünkü bedenimizin her hücresinde yerleşmiş olan yaşama isteği, ruhumuzdaki ölüm tutkusundan çok daha güçlüdür."

''Milyonlarca elin arasından o elleri tanırdım...''

''Kişinin kendini tanımaya başlaması aslında kendini savunmaya başlamasıdır ve bu, çoğu zaman beyhude bir savunmadır.''

''Bir kadının hisleri, sözcüklere ya da bilinçli bir 
farkındalığa gerek kalmadan da herşeyi bilir, anlar...''

''Size anlatacağım şey 67 yıllık hayatımın sadece 24 saati içinde gerçekleşti ve sık sık kendime şunu sordum: neden tek bir olayda, çılgın bir anda yapılan bir hareket bu kadar önemli olmak zorunda?"



Bir başka kitap yorumuna dek hoş kalın,mutlu kalın!
 Kitap kokusu hayatınızın bir köşesinde mutlaka olmalı !



ڪےevgilerimle 💋



16 yorum:

  1. keyifli okumalar, benimde bu ay okuyacağım kitaplar arasında bu.

    YanıtlaSil
  2. "Tüm acılar korkaktır, kendisinden daha güçlü olan yaşama isteği karşısında geri çekilir"
    Hemen not edip evin en görünür yerine asıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzdolabının üzerinde asılı duruyor..

      Sil
    2. Vayy süpersin, biraz ağır belki yavaş yavaş okuyunca anlaşılabilecek bir söz buda bu cümleyi daha değerli yapıyor ;)

      Sil
  3. Alıntılar ilginç geldi.Farklı bir bakış açısı var.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Geçen hafta okuyup bitirdiğim bir kitap benim de:) Çok severek okudum zaten Stefan Zweigi seviyorum..

    YanıtlaSil
  5. Bir araştırma yapmışlar. Ülkemizde en çok satılan kitaplar Stefan Zweig'e aitmiş. Gerçekten başarılı bir yazar ve iyi de yazıyor. Bu kitabını okumadım. Okumak isterim müsait zamanda. Teşekkürler canımcım güzel bir fikir verdin yine :)

    YanıtlaSil
  6. Merak ediyodum, bi ben okumadım heralde bu amcayı bunla baslym o zaman tenk yu sis :)

    YanıtlaSil
  7. 🍁Yüreğimin iklimi*
    Teşekkürler,bekliyorum seninde yorumlarını :*)

    🍁Nefis Y.*
    Motive olunası bir söz,çok sevindim <3

    🍁Yurdagül*
    Dimi,felsefik değişik bir yaklaşımı var.Rica ederim:-)

    🍁Düş T*
    Ağır geldi diğer kitaplarındaki anlatım bana,(: bu en iyisiydi.

    🍁Gülhan*
    Waww !!bilmiyordum gülom,incecik kitaplar var hemencecik bitiveriyor muhtemelen ondandır :))

    🍁Lerzan*
    Okuyun,şans verin bence hemen bitebilecek bir kitap.

    🍁Melci*
    Evvet beybim başlamalısın bununla :**<3

    YanıtlaSil
  8. ben de zweig kitaplarını sırayla okuyorum. hafif hoş kitaplaaar :)

    YanıtlaSil
  9. Cok severek okumustum bu kitabini Zweig in 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Favorim oldu benimde diğer kitaplarından zevk almadım (:

      Sil
  10. Ben bu kitabı okudum da daha yorum yazamadım. Çok etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa senin yorumunuda merak ediyorum. Yaz biran önce :*

      Sil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁