22 Mayıs 2018 Salı

TATLI KRİZLERİNE SON! SAĞLIKLI ARA ÖĞÜNLER...🍴



Selam yeniden sporu seven,sağlıkla kalıp güzelleşen beybiler (: Başlıktanta anlaşılacağı üzere hummalı bir  çalışmaya girdim ve farklı tatlar sundum sizlere,bakalım krizler son bulacak mı?



Hurma topları : Çok nefis oldular ben ara öğünlerimde yerken kahve ve çay eşliğinde çok keyif aldım.6-7 adet tatlı o tombiş hurmalardan.Yulaf ezmesi 2,5 K.(yulaf kepeğide kullanabilirsiniz)tarçın,hınstıstan cevizi yağı,keçi boynuzu unundan 1 tatlı kaşıgı.Hepsini rondodan geçirip yuvarlıyorsunuz işte bukadar.Fındık ceviz ıcınede koyabılırsınız size bağlı bu şimdiden afiyet bal olsun.



Yulaflı Kurabiye: En bi severek yapıp yediğim. 1 adet olgun muz,4-5 kasık yulaf bu olcuyu göz kararı yapıyorum.Çok cıvık olmamasına dıkkat edıyorum.İçine istedıgınız baharatı atabılırsınız,zerdecalıydı,tarcınıydı zencefılıydı ne bulursam 1 cay kasıgı seklınde koyuyorum genelde. Birazcık bitter damla çukulatası bıle koyabılırsınız.İçine çiğ kabak çekirdeği koydum ben birde..Gayet doyurucu ve tatmın edıcı ( krıze gırme durumlarında etkili oluyor ).180 derece ısıltılmıs fırında 15-20 dakıka pişirebilirsiniz.Çok sertleşmemesıne dıkkat edın.




 Ayvalı Turta (Elmalı Turta Tadında): 1 adet orta boy bir ayvayı ıkıye ayırdıktan sonra rendeliyoruz.Sonra yarım yemek kaşıgı tereyagını tavaya koyup belki birazda zeytınyagı ekledikten sona rendelenen ayvaları tavaya koyup karıştırmaya başlıyoruz.Ayvalar biraz yumuşayıp pişip renklenmeye başlayınca 1 tatlı kasıgı tarçın koyun,bır avuç kuru üzüm ekleyin karıştırmaya devam edin.En son içine ceviz veya fındık parçaları atıp karıştırın.Ve işlem tamam sunulmaya hazır. En altına mısır patlağı koydum bir tane,tutması acısından.En son olarakta ayvanın ekşiliğini sevmeyenler için tarcın yeterli gelmesse uzerıne bal gezdirebilirsiniz abartmadan.




Ayva Tatlısı :Bir başka ayva tatlısı tarifide yine çok kolay. Ayvaları haşladım haşlarkende üzerine pekmez gezdirdim çekirdeklerinide içlerine koydum ki o jel kıvamlarını alsınlar.Biraz üzerlerine tarçın ve karanfil serptim miss gibi koktular.En son kuru üzüm ekledim ve tencerenın kapagını kapattım uzumlerın yumuşaması ıcın. Ve servise hazır...(Bu tarıfı bıryerde görmedim bu arada kendi fikrim) yapan varsa bilmiyorum. Yanına birazcık kaymak koyupda yıyebilirsiniz mesela. ツ



Tahin Pekmezli Kurabiye : Bu tarifi ınstagramın yemek tarıfı hesaplarından bırısında görüp çok begenmıştım yapmaya koyuldum yaptımda ama oradakı tarıfe göre yapmakta azıcık hata yaptım mesela.Neyse yazıyorum hemen sizlerede Yarım çay bardağı zeytınyağ veya terayağı.1 çay bardagı tahin 1 ç.b pekmez,1 adet vanılın ,1 adet kabartma tozu,Tüm malzemelerı karıştırın en sonunada 4 çay bardağı tam buğday unu ( unu siz ayarlayın meme kıvamına gelene kadar yoğurun) Şeklini verip fırınlayın.../160 derece fırında 30-35 dakıka demişler mesela ama biraz sert oldu ve yandı benım kurabıyeler. Siz bence 13-15 dakıka arasında bekletın.Arada kontrol edin. Genede tadı enfes oldu sıfır şeker.Unda olmasa tam anlamıyla sağlıklı olacak...




Buda benim  Ankara Yda Park evlerının oradaki Katmerci baba kaçamağım. :)) Çok lezzetlıydı aşırı şerbetli bir tadı yoktu lezzeti halen damağımda.Olsada yesek ! Tazecik meyveleri enfes çukulata tadıyla Simit waffle diye geçiyor.Yolunuz düşerse yemeden geçmeyin.../ Tabı yedıkten sonra veya ertesi sabah doğru koşu,yürüyüş yapmak şart/Ee nede olsa herşeyin bir bedeli var dimi! ✔


ڪےevgilerimle 


6 yorum:

  1. yulaflı kurabiye gördüm orda miss :)

    YanıtlaSil
  2. Hepsi de birbirinden lezzetli görünüyor, ama sanırım yulaflı kurabiyeyi özellikle deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. Muz tadıyla birleşen yulafın tadı ayrı güzel oluyor afiyet bal olsun şimdiden :*

    YanıtlaSil
  4. ay ilk fırsatta denicem bu tarifleri (:

    YanıtlaSil
  5. Çok sevındım ❥ ❥ Instagramın varsa benımlede paylaş beybım :* afıyet olsun sımdıden

    YanıtlaSil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁