17 A─čustos 2017 Per┼čembe

SA─×LIKLI BESLENMEK ? SA─×LIKLI YA┼×AM? MERHABA D─░YEL─░M M─░ ? ­čĺü­čî┐


­čôŹ Merhabalar,selamlar sevgiler sa─čl─▒kl─▒ beslenmeyi al─▒┼čkanl─▒k haline getirenler veya daha yeni ba┼čl─▒yacak olanlar,hatta belki yaz─▒mdan ilham alacak olanlar.Ah ne g├╝zel olur ke┼čke ve in┼čallahla ge├žen y─▒llar g├╝nler. Evet g├╝zel takip├žilerim fark─▒nday─▒m sende fark─▒ndas─▒n, birazc─▒k farkl─▒ bir konuyla giriyorum bugun. Korkmay─▒n ama  ­čĹÇ­čĺ¬ blo─ču yemek program─▒ stiline ├ževirmeyece─čim.No panik :] Diyetisyen falan tabiki de─čilim ama olmak istermiydimde bir fikrim yok . Zaten sa─čl─▒kl─▒ beslenmek i├žin illa sporcu ve veyahut bir diyet uzman─▒ olman─▒za gerek de yok. Ama insan─▒n ├ževresinde zay─▒f demicem ama sa─čl─▒kl─▒ bir ┼čekilde ya┼čama tutunan, ya─čl─▒ b─▒r vucut yer─▒ne kasl─▒ (abart─▒l─▒ de─čil) ve sa─člam ki┼čiler g├Ârmeyi kim istemez ki ? Amaa Biryerlerden  B-a-┼č-l-a-m-a-k Laz─▒m...⏳  

┼×ahsen ben ├žok ├╝z├╝l├╝yorum bu duruma, kendilerine de─čer vermeyen vucutlara ger├žekten ├╝z├╝l├╝yorum.Hi├ž ald─▒rmadan y├╝r├╝yorlar,belki de ger├žekten aralar─▒nda ├Âylede mutlu olanlar var kim bilebilir...ama mutsuz olanlarda vard─▒r, bir t├╝rl├╝ ba┼člayamayanlar o ilham─▒n t─▒k ! diye kafalar─▒n─▒n ├╝zerlerinde bir lamban─▒n belirmesini bekleyenler. Kolay demiyorum ama ├žok basit,zorlu bir yol evet ama al─▒┼čt─▒k├ža al─▒┼č─▒yor insan bu durumu bir s├╝re sonra benimsiyor inan─▒n. Zaman=h─▒rs=├žaba=azim=sonu├ž ve sonu├ž g├Ârd├╝k├že dahada as─▒lacaks─▒n─▒z bu i┼če dahada. ─░nstagramda b─▒nlerce ki┼či var bunu ba┼čarabilen. Onlar─▒ g├Ârd├╝k├že vayy be diyorum ­čśî Millet ka├ž kilolardan inmi┼č 6 ayda 7 ayda vs.. ├╝stelik hem i┼če gidiyor hem evli bide cocugu var dahada heyecanla inceliyorum onlar─▒.Alk─▒┼članas─▒ madalyon falan tak─▒las─▒ o derece sanki bir beden e─čitimi ├Â─čretmeni, plates hocas─▒ym─▒┼čda onlarda ben─▒m ├Â─črenc─▒ler─▒mmi┼čces─▒ne nedensizce seviniyorum bu duruma ­čśÇ Eminim aran─▒zda benden vard─▒r, ─▒─▒─▒m ┼čeyyy*├ž├╝nk├╝ aks─▒ takt─▒rde bu durumda ├žokta yaln─▒z kalmak istemem de. 

─░lgili resim
Emek dedik ee ├žaba dedik falan da peki ben nas─▒l ba┼člad─▒m bu ser├╝vene kendimi nas─▒l att─▒m i├žine ? Biraz anlatay─▒m, ┼č├Âyle ki . ├ľnce kendime a┼č─▒r─▒ k─▒zd─▒m, neden daha ├Ânce ba┼člamad─▒m neden biriside tutup beni te┼čvik etmedi haydi demedi diye. Bu arada acayip yorgun d├╝┼čt├╝─č├╝m ├Âzel sektor dedi─čimiz (her alan─▒ yorucu olan ) bir i┼čte ├žal─▒┼č─▒yordum vede hem ├ževresi olarak mutsuzdum hemde b─▒tk─▒n d├╝┼č├╝yordum. Hi├ž bir┼čeye vak─▒t ay─▒ram─▒yor ve sinir sistemim ├ž├Âk├╝k oluyordu hal─▒ylede.Ve hem etraf─▒m─▒n ─▒nsanlarla ├ževrili olu┼ču hemde kapal─▒ alan oldu─ču i├žin s─▒k s─▒k her 2-3 aya hasta oluyordum. Sonra ? ­čĺş Buna bir son verdim, sa─čl─▒k , huzur , denge ben─▒m i├žin ├žok onemli. Para ? ├žoook ├Âneml─▒ olsayd─▒ d─▒ren─▒rd─▒m b─▒raz daha kendimi paralar par├žalard─▒m./her zaman her i┼čin b─▒r oncek─▒nden daha huzurlu olan─▒n─▒ daha mutlu olan─▒n─▒ bulab─▒l─▒ce─činizi unutmay─▒n! yorgunluk elbetteki olur ama huzur ? malesef herkesde ve heryerde yok. Dolu dolu bir 2 sene yeter─▒nce yett─▒de artt─▒ zaten. Binlerce ┼č├╝k├╝rler olsun diyorum ┼čuanda ­čÖĆ­čĺľ

Ne d─▒yordumm hah !! Sonra yava┼č yava┼č k─▒lo ald─▒─č─▒m─▒ farkettim. (Ahh !!! Hareketsizlik devreye girdi ├ž├╝nk├╝ ) Kimisi farketmez ama sizcede bir a─č─▒rl─▒k olmuyormu popi┼čte :D Ben hissediyorum yani oluyor bence , vucuduyla s─▒k s─▒k ─▒lg─▒lenenler bakanlar anlar en az─▒ndan bu durumu. Aynen i├ž sesimi sizlere yaz─▒yorum '' Nas─▒l olcak bu b├Âyle gider dedim, olmaz dedim bunu bu bedene yapamam dedim, Allah─▒m─▒n verdi─či bu emanet bedene iyi bakmam gerekiyor'' .. ├ľnce beslenmeden ba┼člad─▒m . Tatl─▒y─▒ o kadar seviyordum ki anlatamam yan─▒ kusacakt─▒m b─▒r ara ├Âyle b─▒r al─▒┼čm─▒┼č─▒m ki yan─▒ ┼č├Âyle soyl─▒y─▒m , can─▒m ─▒stemesede y─▒yordum art─▒k bazen bunyem alm─▒yordu mesela 1 hafta yemed─▒g─▒m oluyordu yeter d─▒yordu beden─▒m ­čśę Beden─▒n─▒z konu┼čuyor sinyaller veriyor, ne ─▒sted─▒─č─▒n─▒ alg─▒l─▒yorsunuz ama buna ra─čmen y─▒yorsunuz, tatl─▒ k─▒sm─▒ beden de─čil nefis konu┼čmas─▒ tab├«y├«. Hayat─▒m─▒n ├Âneml─▒ b─▒r k├Â┼česinde yer alan ve vucuttan o transya─č den─▒len b─▒lmemne i─čren├ž ya─člar hi├ž ├ž─▒km─▒yor. ├ľzell─▒kle de o cipslerin ya─člar─▒n en zor at─▒lan ya─člarm─▒┼č. Yerle┼čip kal─▒yorlar yan─▒, bacaklara popoya her yere yay─▒l─▒yor tatl─▒ kadar g├╝zel bir kilo ald─▒r─▒c─▒ yiyecek yok ger├žekten .Y─▒lda 6 kg olarak geri d├Ân├╝yormu┼č bize bu g├╝zel baklavalar cukulatalar. Aniden alm─▒yorsunuz k─▒loyu yan─▒ nas─▒l an─▒den zay─▒flamak kolay de─čil ee buda b├Âyle cilveli bir i┼č nazl─▒ bir u─čra┼č dostlar.. 

─░lgili resim
Bir dolu video bir dolu yaz─▒ ─▒zle, oku, b─▒r ┼ček─▒lde kend─▒me gelmeye ├žal─▒┼čt─▒m ve geldimde. Hi├ž tatl─▒ yem─▒yormuydum  aa ay─▒ps─▒n y─▒yordum ama k─▒lom fazla olsayd─▒ kes─▒nl─▒kle yemezd─▒m belk─▒ cok v─▒cdan azab─▒ duyard─▒m. ┼×├Âyle ki; ─░lk 2 hafta haftada 1 kend─▒me odul ver─▒yordum oda probis b─▒skuvisi o m─▒n─▒k olanlar varya han─▒ ondan b─▒r adet ogle vak─▒tler─▒nde. Gece yan─▒ 7 den sonra asla tatl─▒ yemedim ├žok ├žok nadir eve al─▒nm─▒ssa ucundan bakt─▒m . Ha bu arada d├╝zenli olarak spora ba┼člad─▒m bu yeme ├Âzg├╝veni nereden geliyor aa delimisin sen dememeniz i├žin hemen ekleyeyim istedim. Bizim a┼ča─č─▒s─▒ park y├╝r├╝ y├╝r├╝yebildi─čin kadar ...­čĺâ Birde kucuk ├žapl─▒ spor salonumuz var apartmana ait, ama ben─▒m ─▒lk onceli─čim 3 k─▒locuk kadar vermek bunu ver─▒rken ├Âl├╝m diyet─▒ den─▒len hiii├ž yem─▒y─▒m ay a├ž kal─▒y─▒m bay─▒l─▒p kal─▒y─▒m b─▒ryerdede asla olmad─▒. (Sizinde olmas─▒n sak─▒n haa!! ) S─▒k─▒la┼čmakt─▒ birde n─▒yet─▒m yumu┼čak bacaklar kollar yer─▒ne hafifce toparlanacak kasl─▒ ve g├╝├žl├╝ bir yap─▒ya sahip olmak. Bakt─▒m b─▒z─▒m alet edavatlarla olacak gibi de─čil asl─▒nda olab─▒l─▒rd─▒ ama dedi─čim g─▒b─▒ sorab─▒leceg─▒m bana on ayak olab─▒lecek b─▒r─▒ler─▒ne ─▒ht─▒yac duydu─čum i├žin olamad─▒. Spor salonuna yaz─▒lm─▒┼č olarak buldum kend─▒m─▒ sonunda.. A├ž─▒k s├Âyl─▒y─▒m hayaller─▒mdek─▒ gibi ├Âyle Hocalar ba┼č─▒mda dursun ─▒lg─▒lens─▒n surekli ben─▒mle, her hareketime baks─▒n d─▒ye bir d├╝nya asla yok,(ben biraz var sanm─▒┼čt─▒m) siz isterseniz ├Âzel ders al─▒yorsunuz. ├ľncel─▒kle h─▒cb─▒r hareket─▒ b─▒lmedi─činizi s├Âyleyin ki , g├Âsters─▒nler tedirgin olup uzaktan s─▒z─▒ izlesinler.Yanl─▒┼č yapt─▒g─▒n─▒z her hareket ─▒leride kem─▒k bozukluklar─▒na vs kadar olumsuzluklar a├žabiliyor c├╝nk├╝.Sorun sorun ve sorun g├Âsterin, zorlay─▒n,diretin.

Mant─▒ken yen─▒ ba┼člayan bir bireyle ─▒lg─▒lenmeli laz─▒m kan─▒s─▒nday─▒m, net─▒cede kalabal─▒k olmayan zamanlarda g─▒d─▒yorsan─▒z kes─▒nl─▒kle g├Âzle tak─▒pte olmalar─▒ laz─▒m, ba┼člarda bu can─▒m─▒ s─▒kt─▒ fakat daha sonra sizinle hocalardan daha cok uyelerle kar┼č─▒la┼čt─▒m cevren─▒zdek─▒ b─▒l─▒ncl─▒ ─▒nsanlarla o oyle de─čil dogrusu bu d─▒ye uyaran g├╝zel ─▒nsanlarda oluyor ─▒nan─▒n. Korkmay─▒n g─▒deceksen─▒z gidin yaz─▒l─▒n, hatta b─▒r─▒ arkada┼č─▒n─▒z olsa daha guzel olur mot─▒ve a├ž─▒s─▒ndan ama olmasada olur. Hatta yaz─▒lman─▒za gerekte olmayab─▒l─▒r sonu├žta s─▒z o ya─č─▒ k─▒loyu bir salona kapanmadanda verirsiniz ├žokta ┼čey de─čil gerekli de─čil hani. Beslenme + y├╝r├╝y├╝┼č + ko┼čuyla ├žokta g├╝zel ├╝stesinden gelirsiniz. Ama sa─čl─▒k problem─▒n─▒z var ise bir diyet─▒syene gidin 

Gitti─činizde program yaz─▒yorlar zaten s─▒ze uygun olan amac─▒n─▒za yonel─▒k, ben hem ya─č yakmak hemde s─▒k─▒la┼čmak ─▒sted─▒g─▒m ─▒c─▒n ona uygun bir program dah─▒l─▒ndeyiz.├çook yorucu ├žook terler d├Âk├╝l├╝yor fakat ger├žekten mutluluk hormonu yed─▒─č─▒n─▒z cukulatalardan daha bir ├žok ├žok ├žok salg─▒lan─▒yor.­čĺÖ­čĺž C─▒ldiniz herzamank─▒nden daha cok parl─▒yor sa─čl─▒kl─▒ bir ayd─▒nlat─▒c─▒ i├žten b─▒r ayd─▒nl─▒k gorunum ─▒st─▒yorsan─▒z ter d├Âkmek laz─▒mm─▒┼č bunu anlad─▒m. 
Hareketler─▒ yaparken ba┼čta ├žok zorland─▒m ama b─▒rakmad─▒m ve git gide daha da kolay yapmaya ba┼člad─▒m vucut adapte oldu ├ž├╝nk├╝. Ilk 2 hafta boyunca i├ž d─▒┼č bacak(a├ž-kapa:) ) ├žal─▒┼čt─▒g─▒m i├žin fena bir a─čr─▒ ├žektim,gece uyuyam─▒yordum o derece :DD Tab─▒ sizin ben─▒m k─▒ gibi a─čr─▒yacak d─▒ye b─▒r ┼čey yok. Daha sonras─▒ndada ├žal─▒┼čt─▒rd─▒g─▒m her bolge ─▒c─▒n b─▒r gun 3 gun a─čr─▒lar ├žekt─▒m ve k─▒sa surede ge├žip gittiler.Al─▒┼č─▒yorlard─▒ al─▒┼čmak zorundayd─▒lar. 

Belli bir ya┼čtan sonra al─▒nan k─▒lolar cok ├žabuk g─▒tm─▒yor ne yaz─▒kk─▒ metobolizma yava┼čl─▒yor o eski 18 li ya┼člarda olmay─▒nca ├žabuk yakam─▒yor ─▒nsan o zay─▒f k─▒losundada kalam─▒yor. Diyet yapmak kend─▒m─▒ kasmak bana g├Âre de─čil ama kalor─▒ hesab─▒ yapa yapa gitmek ve bir kalori a├ž─▒─č─▒ olu┼čturmak bana g├Âre.├ľl├ž├╝l├╝ yemek laz─▒m. Ben yapt─▒─č─▒m haz─▒rlad─▒g─▒m y─▒yecekler─▒ s─▒zlerle payla┼čacakt─▒m asl─▒nda ama bu kadar uzun b─▒r yaz─▒ yazaca─č─▒m akl─▒m─▒n ucuna gelmed─▒ b─▒le b─▒r bakt─▒m destan olmu┼č :D Umar─▒m okurken s─▒k─▒lmass─▒n─▒z. K─▒s─▒sel hesab─▒mdan ve blog hesab─▒m─▒n ─▒nstagram─▒ndan payla┼čt─▒g─▒m b─▒r cok arkada┼č─▒m, ve tak─▒pc─▒ler─▒m ┼čuan ┼čevke gelmi┼č durumda ve yed─▒kler─▒ne d─▒kkat ed─▒yorlar en az─▒ndan, k─▒m─▒s─▒ hareket ed─▒yor plates vs.. G├╝zel olaylara vesile olunca ├žok mutlu oluyorum, bilin├žlend─▒rmek laz─▒m ├ževremizi. Mot─▒ve ve bu yolda yorgunlu─čunu sporla da─č─▒tman mutlu olman i├žin cok oneml─▒. Sabah yada ak┼čam oglen yada ─▒k─▒nd─▒ hi├ž fark etmez o aral─▒k. Mutlaka sa─čl─▒kl─▒ b─▒r sek─▒lde kahvalt─▒n─▒ ye prote─▒n─▒ al , ve yed─▒kten en fazla 2 saat sonra hadii bakemm spora !! 1 saat yuruyu┼č tutmayab─▒l─▒rs─▒n 15 dak─▒ka tempolu ko┼ču? veya yuruy├╝┼č sonra bacak kar─▒n ├žal─▒┼čab─▒l─▒rs─▒n. Bir dolu v─▒deo var you tubede yararl─▒ olanlar─▒n say─▒s─▒da fazla.─░┼čten eve gel ve i┼če koyul erteleme. 

├çevren─▒zde destek├žiler─▒niz olsun hep olumlu d├╝┼č├╝nen ─▒nsanlar─▒ bulundurun. ''Aman ye bee k─▒z─▒m ye sa├žmalama al ┼čuradan, sen boylede guzels─▒n :S '' diyip y├╝zlerine birde sa├žma bir g├╝l├╝┼č konduranlardan uzaaaklaraa ­čĹí ­čĹú  Hepimiz ak─▒ll─▒ ─▒nsanlar─▒z ne yapmak istedi─čimizi biliriz, nas─▒l yapmam─▒z gerekti─činide. ─░stemek ba┼čarman─▒n yar─▒s─▒d─▒r diye bo┼čuna s├Âylenmemi┼č. ^^Sa─člam kafa sa─člam vucut ^^ mesela, nefis anlaml─▒ s├Âzler.Bu arada galiba ben saklarm─▒┼čcas─▒na k─▒lomu s├Âylemed─▒m 1 ayd─▒r d├╝zenli olaraktan haftada 4 bazen 5 g├╝n kendimi sabah─▒n erken saatler─▒nde spor salonuna at─▒yorum. 52 den 50 ye ─▒ndim, ┼čimdi ideal k─▒loday─▒m asl─▒nda fakat ben kend─▒m─▒ 47 de iyi hissedece─čim i├žin amac─▒m o do─črultuda ilerliyor. Fazla yemek ─▒c─▒n sen─▒ senii  diyorsunuz san─▒r─▒m :D Ehhh fazla de─čil ama biraz daha g├Ân├╝l rahatl─▒─č─▒yla o tatl─▒lardan y─▒yeb─▒l─▒r─▒m ─▒zn─▒n─▒zle . Ama ┼čuan cok erken onca y─▒l sen ye ye ye kekler─▒ borekler─▒ a├žmalar─▒ po─ča├žalar─▒, ay o po─ča├žalar─▒n 1 tanes─▒ ka├ž kalor─▒ b─▒l─▒yormusunuz siz :/ 1 po─ča├ža 178 kalori 200 de sen ona . Sabah sabah hem sa─čl─▒ks─▒z ya─č hem hamuri┼či al─▒yorsunuz vucuda kii bende butun bir 2 sene boyunca s─▒m─▒t po├ža o ┼čekilde beslenmek zorunda kald─▒m. Masa ba┼č─▒ ├žal─▒┼čanlar─▒n i┼či daha kolay ama evden getirebiliyorlar ben─▒m o l├╝ks├╝mde yoktu. ├ľyle olsayd─▒m 2 yumurta ha┼člard─▒m 1salatal─▒k b─▒r d─▒l─▒m tam tah─▒ll─▒ ekmek ├žay veya kahveyle miss...❤


Bu kadar yeter san─▒r─▒m beslenmeye bile  girdim ama bu konuyu ba┼čka zamana yaz─▒p konu┼čmak istiyorum yoksa tekrarlar olabilir bu yaz─▒dan ├Âyle olsunda istemiyorum ┼čimdilik sorular─▒n─▒z varsa al─▒y─▒m. Yaln─▒┼č─▒m varsa affola, siz s├Âyleyin ben d├╝zelteyim. Mail yoluyla ula┼čabilirsiniz bana her zaman destek├žiniz olurum bu konuda bildi─čim ne varsa aktar─▒cam yaz─▒cam. G├╝zel yollar kat edece─čiz inan─▒yorum , nas─▒l baz─▒ ─▒nsanlar ilham veriyorsa bende bu yaz─▒ya o kadar ─▒nanarak ba┼člad─▒m ! ├ľp├╝yorum hepinizi Su i├žmeyi ihmal etmeyin en az 3 Lt diyorum, i├žine kabuk tar├ž─▒n ekleyin ├žok e─členceli oluyor.



­čĺő­čĹő






Hi├ž yorum yok:

Yorum G├Ânder

­Łôó├­Łöé­ŁôÁ­Łô«, ­Łô╣­Łô¬­Łöé­ŁôÁ­Łô¬┼č, ├ž­ŁôŞ─č­Łô¬­ŁôÁ­Łô╝─▒­ŁôĚ ­čŹü