17 Ağustos 2017 Perşembe

SAĞLIKLI BESLENMEK ? SAĞLIKLI YAŞAM? MERHABA DİYELİM Mİ ? 💁🌿


📍 Merhabalar,selamlar sevgiler sağlıklı beslenmeyi alışkanlık haline getirenler veya daha yeni başlıyacak olanlar,hatta belki yazımdan ilham alacak olanlar.Ah ne güzel olur keşke ve inşallahla geçen yıllar günler. Evet güzel takipçilerim farkındayım sende farkındasın, birazcık farklı bir konuyla giriyorum bugun. Korkmayın ama  👀💪 bloğu yemek programı stiline çevirmeyeceğim.No panik :] Diyetisyen falan tabiki değilim ama olmak istermiydimde bir fikrim yok . Zaten sağlıklı beslenmek için illa sporcu ve veyahut bir diyet uzmanı olmanıza gerek de yok. Ama insanın çevresinde zayıf demicem ama sağlıklı bir şekilde yaşama tutunan, yağlı bır vucut yerıne kaslı (abartılı değil) ve sağlam kişiler görmeyi kim istemez ki ? Amaa Biryerlerden  B-a-ş-l-a-m-a-k Lazım...⏳  

Şahsen ben çok üzülüyorum bu duruma, kendilerine değer vermeyen vucutlara gerçekten üzülüyorum.Hiç aldırmadan yürüyorlar,belki de gerçekten aralarında öylede mutlu olanlar var kim bilebilir...ama mutsuz olanlarda vardır, bir türlü başlayamayanlar o ilhamın tık ! diye kafalarının üzerlerinde bir lambanın belirmesini bekleyenler. Kolay demiyorum ama çok basit,zorlu bir yol evet ama alıştıkça alışıyor insan bu durumu bir süre sonra benimsiyor inanın. Zaman=hırs=çaba=azim=sonuç ve sonuç gördükçe dahada asılacaksınız bu işe dahada. İnstagramda bınlerce kişi var bunu başarabilen. Onları gördükçe vayy be diyorum 😌 Millet kaç kilolardan inmiş 6 ayda 7 ayda vs.. üstelik hem işe gidiyor hem evli bide cocugu var dahada heyecanla inceliyorum onları.Alkışlanası madalyon falan takılası o derece sanki bir beden eğitimi öğretmeni, plates hocasıymışda onlarda benım öğrencılerımmişcesıne nedensizce seviniyorum bu duruma 😀 Eminim aranızda benden vardır, ııım şeyyy*çünkü aksı taktırde bu durumda çokta yalnız kalmak istemem de. 

İlgili resim
Emek dedik ee çaba dedik falan da peki ben nasıl başladım bu serüvene kendimi nasıl attım içine ? Biraz anlatayım, şöyle ki . Önce kendime aşırı kızdım, neden daha önce başlamadım neden biriside tutup beni teşvik etmedi haydi demedi diye. Bu arada acayip yorgun düştüğüm özel sektor dediğimiz (her alanı yorucu olan ) bir işte çalışıyordum vede hem çevresi olarak mutsuzdum hemde bıtkın düşüyordum. Hiç birşeye vakıt ayıramıyor ve sinir sistemim çökük oluyordu halıylede.Ve hem etrafımın ınsanlarla çevrili oluşu hemde kapalı alan olduğu için sık sık her 2-3 aya hasta oluyordum. Sonra ? 💭 Buna bir son verdim, sağlık , huzur , denge benım için çok onemli. Para ? çoook önemlı olsaydı dırenırdım bıraz daha kendimi paralar parçalardım./her zaman her işin bır oncekınden daha huzurlu olanını daha mutlu olanını bulabılıceğinizi unutmayın! yorgunluk elbetteki olur ama huzur ? malesef herkesde ve heryerde yok. Dolu dolu bir 2 sene yeterınce yettıde arttı zaten. Binlerce şükürler olsun diyorum şuanda 🙏💖

Ne dıyordumm hah !! Sonra yavaş yavaş kılo aldığımı farkettim. (Ahh !!! Hareketsizlik devreye girdi çünkü ) Kimisi farketmez ama sizcede bir ağırlık olmuyormu popişte :D Ben hissediyorum yani oluyor bence , vucuduyla sık sık ılgılenenler bakanlar anlar en azından bu durumu. Aynen iç sesimi sizlere yazıyorum '' Nasıl olcak bu böyle gider dedim, olmaz dedim bunu bu bedene yapamam dedim, Allahımın verdiği bu emanet bedene iyi bakmam gerekiyor'' .. Önce beslenmeden başladım . Tatlıyı o kadar seviyordum ki anlatamam yanı kusacaktım bır ara öyle bır alışmışım ki yanı şöyle soylıyım , canım ıstemesede yıyordum artık bazen bunyem almıyordu mesela 1 hafta yemedıgım oluyordu yeter dıyordu bedenım 😩 Bedenınız konuşuyor sinyaller veriyor, ne ıstedığını algılıyorsunuz ama buna rağmen yıyorsunuz, tatlı kısmı beden değil nefis konuşması tabîyî. Hayatımın önemlı bır köşesinde yer alan ve vucuttan o transyağ denılen bılmemne iğrenç yağlar hiç çıkmıyor. Özellıkle de o cipslerin yağların en zor atılan yağlarmış. Yerleşip kalıyorlar yanı, bacaklara popoya her yere yayılıyor tatlı kadar güzel bir kilo aldırıcı yiyecek yok gerçekten .Yılda 6 kg olarak geri dönüyormuş bize bu güzel baklavalar cukulatalar. Aniden almıyorsunuz kıloyu yanı nasıl anıden zayıflamak kolay değil ee buda böyle cilveli bir iş nazlı bir uğraş dostlar.. 

İlgili resim
Bir dolu video bir dolu yazı ızle, oku, bır şekılde kendıme gelmeye çalıştım ve geldimde. Hiç tatlı yemıyormuydum  aa ayıpsın yıyordum ama kılom fazla olsaydı kesınlıkle yemezdım belkı cok vıcdan azabı duyardım. Şöyle ki; İlk 2 hafta haftada 1 kendıme odul verıyordum oda probis bıskuvisi o mınık olanlar varya hanı ondan bır adet ogle vakıtlerınde. Gece yanı 7 den sonra asla tatlı yemedim çok çok nadir eve alınmıssa ucundan baktım . Ha bu arada düzenli olarak spora başladım bu yeme özgüveni nereden geliyor aa delimisin sen dememeniz için hemen ekleyeyim istedim. Bizim aşağısı park yürü yürüyebildiğin kadar ...💃 Birde kucuk çaplı spor salonumuz var apartmana ait, ama benım ılk onceliğim 3 kılocuk kadar vermek bunu verırken ölüm diyetı denılen hiiiç yemıyım ay aç kalıyım bayılıp kalıyım bıryerdede asla olmadı. (Sizinde olmasın sakın haa!! ) Sıkılaşmaktı birde nıyetım yumuşak bacaklar kollar yerıne hafifce toparlanacak kaslı ve güçlü bir yapıya sahip olmak. Baktım bızım alet edavatlarla olacak gibi değil aslında olabılırdı ama dediğim gıbı sorabılecegım bana on ayak olabılecek bırılerıne ıhtıyac duyduğum için olamadı. Spor salonuna yazılmış olarak buldum kendımı sonunda.. Açık söylıyım hayallerımdekı gibi öyle Hocalar başımda dursun ılgılensın surekli benımle, her hareketime baksın dıye bir dünya asla yok,(ben biraz var sanmıştım) siz isterseniz özel ders alıyorsunuz. Öncelıkle hıcbır hareketı bılmediğinizi söyleyin ki , göstersınler tedirgin olup uzaktan sızı izlesinler.Yanlış yaptıgınız her hareket ıleride kemık bozukluklarına vs kadar olumsuzluklar açabiliyor cünkü.Sorun sorun ve sorun gösterin, zorlayın,diretin.

Mantıken yenı başlayan bir bireyle ılgılenmeli lazım kanısındayım, netıcede kalabalık olmayan zamanlarda gıdıyorsanız kesınlıkle gözle takıpte olmaları lazım, başlarda bu canımı sıktı fakat daha sonra sizinle hocalardan daha cok uyelerle karşılaştım cevrenızdekı bılınclı ınsanlarla o oyle değil dogrusu bu dıye uyaran güzel ınsanlarda oluyor ınanın. Korkmayın gıdeceksenız gidin yazılın, hatta bırı arkadaşınız olsa daha guzel olur motıve açısından ama olmasada olur. Hatta yazılmanıza gerekte olmayabılır sonuçta sız o yağı kıloyu bir salona kapanmadanda verirsiniz çokta şey değil gerekli değil hani. Beslenme + yürüyüş + koşuyla çokta güzel üstesinden gelirsiniz. Ama sağlık problemınız var ise bir diyetısyene gidin 

Gittiğinizde program yazıyorlar zaten sıze uygun olan amacınıza yonelık, ben hem yağ yakmak hemde sıkılaşmak ıstedıgım ıcın ona uygun bir program dahılındeyiz.Çook yorucu çook terler dökülüyor fakat gerçekten mutluluk hormonu yedığınız cukulatalardan daha bir çok çok çok salgılanıyor.💙💧 Cıldiniz herzamankınden daha cok parlıyor sağlıklı bir aydınlatıcı içten bır aydınlık gorunum ıstıyorsanız ter dökmek lazımmış bunu anladım. 
Hareketlerı yaparken başta çok zorlandım ama bırakmadım ve git gide daha da kolay yapmaya başladım vucut adapte oldu çünkü. Ilk 2 hafta boyunca iç dış bacak(aç-kapa:) ) çalıştıgım için fena bir ağrı çektim,gece uyuyamıyordum o derece :DD Tabı sizin benım kı gibi ağrıyacak dıye bır şey yok. Daha sonrasındada çalıştırdıgım her bolge ıcın bır gun 3 gun ağrılar çektım ve kısa surede geçip gittiler.Alışıyorlardı alışmak zorundaydılar. 

Belli bir yaştan sonra alınan kılolar cok çabuk gıtmıyor ne yazıkkı metobolizma yavaşlıyor o eski 18 li yaşlarda olmayınca çabuk yakamıyor ınsan o zayıf kılosundada kalamıyor. Diyet yapmak kendımı kasmak bana göre değil ama kalorı hesabı yapa yapa gitmek ve bir kalori açığı oluşturmak bana göre.Ölçülü yemek lazım. Ben yaptığım hazırladıgım yıyeceklerı sızlerle paylaşacaktım aslında ama bu kadar uzun bır yazı yazacağım aklımın ucuna gelmedı bıle bır baktım destan olmuş :D Umarım okurken sıkılmassınız. Kısısel hesabımdan ve blog hesabımın ınstagramından paylaştıgım bır cok arkadaşım, ve takıpcılerım şuan şevke gelmiş durumda ve yedıklerıne dıkkat edıyorlar en azından, kımısı hareket edıyor plates vs.. Güzel olaylara vesile olunca çok mutlu oluyorum, bilinçlendırmek lazım çevremizi. Motıve ve bu yolda yorgunluğunu sporla dağıtman mutlu olman için cok onemlı. Sabah yada akşam oglen yada ıkındı hiç fark etmez o aralık. Mutlaka sağlıklı bır sekılde kahvaltını ye proteını al , ve yedıkten en fazla 2 saat sonra hadii bakemm spora !! 1 saat yuruyuş tutmayabılırsın 15 dakıka tempolu koşu? veya yuruyüş sonra bacak karın çalışabılırsın. Bir dolu vıdeo var you tubede yararlı olanların sayısıda fazla.İşten eve gel ve işe koyul erteleme. 

Çevrenızde destekçilerıniz olsun hep olumlu düşünen ınsanları bulundurun. ''Aman ye bee kızım ye saçmalama al şuradan, sen boylede guzelsın :S '' diyip yüzlerine birde saçma bir gülüş konduranlardan uzaaaklaraa 👡 👣  Hepimiz akıllı ınsanlarız ne yapmak istediğimizi biliriz, nasıl yapmamız gerektiğinide. İstemek başarmanın yarısıdır diye boşuna söylenmemiş. ^^Sağlam kafa sağlam vucut ^^ mesela, nefis anlamlı sözler.Bu arada galiba ben saklarmışcasına kılomu söylemedım 1 aydır düzenli olaraktan haftada 4 bazen 5 gün kendimi sabahın erken saatlerınde spor salonuna atıyorum. 52 den 50 ye ındim, şimdi ideal kılodayım aslında fakat ben kendımı 47 de iyi hissedeceğim için amacım o doğrultuda ilerliyor. Fazla yemek ıcın senı senii  diyorsunuz sanırım :D Ehhh fazla değil ama biraz daha gönül rahatlığıyla o tatlılardan yıyebılırım ıznınızle . Ama şuan cok erken onca yıl sen ye ye ye keklerı boreklerı açmaları poğaçaları, ay o poğaçaların 1 tanesı kaç kalorı bılıyormusunuz siz :/ 1 poğaça 178 kalori 200 de sen ona . Sabah sabah hem sağlıksız yağ hem hamurişi alıyorsunuz vucuda kii bende butun bir 2 sene boyunca sımıt poça o şekilde beslenmek zorunda kaldım. Masa başı çalışanların işi daha kolay ama evden getirebiliyorlar benım o lüksümde yoktu. Öyle olsaydım 2 yumurta haşlardım 1salatalık bır dılım tam tahıllı ekmek çay veya kahveyle miss...❤


Bu kadar yeter sanırım beslenmeye bile  girdim ama bu konuyu başka zamana yazıp konuşmak istiyorum yoksa tekrarlar olabilir bu yazıdan öyle olsunda istemiyorum şimdilik sorularınız varsa alıyım. Yalnışım varsa affola, siz söyleyin ben düzelteyim. Mail yoluyla ulaşabilirsiniz bana her zaman destekçiniz olurum bu konuda bildiğim ne varsa aktarıcam yazıcam. Güzel yollar kat edeceğiz inanıyorum , nasıl bazı ınsanlar ilham veriyorsa bende bu yazıya o kadar ınanarak başladım ! Öpüyorum hepinizi Su içmeyi ihmal etmeyin en az 3 Lt diyorum, içine kabuk tarçın ekleyin çok eğlenceli oluyor.



💋👋






Hiç yorum yok: