31 Ekim 2016 Pazartesi

ROACCUTANE GÜNLÜĞÜM ✌ { iLK 1 AY }



Selamlar,bu ağır bır okadarda tehlıkeleri olan ilaca niye başladım?nasıl başladım ? sebebi neydi ki? Hepsini yazacoğumm.Eminimki benim cildim gibi olan aman ya başlamasamda olur belki geçer diyenleriniz çoktur. Fotografta göz kuruluğu için verilen refresh göz damlalarım eksik onuda bu şekilde dip not düşeyim dedim.


Evet benim öyle sivilcemden rahatsız olacağım çekineceğim kadar bir cildim yok,çok şükür.Sağ yanakta hiçbirşey yok çok nadir çıkar çıkarsada.Buarada başlığa öyle yazdım çünkü çoğunluk bu ilacı bu şekilde biliyor tanıyor.Daktıramada sordum arasında hiçbir fark yok bunların ha roac. ha akneT. hepsi aynı yola çıkıyor.Sadece üretici firmaları farklı,o bakımdanda farklı isim taşıyorlar.Ha bende illa bu ilaç olsun demedim o kendisi verdi direk tamam dedim. Neyse efendim sadede gelelim,bende ilaca başlamadan önce birçook araştırma yapıpta başladım yüzlerce yazı,binlerce video izledim.Ve okurken hadi hadi artık nolmuş sonuç ne nasıl diyerek heyecanla okudum oyüzden fazla uzatmak istemiyorum. Evet nerede kalmıştık,ha ! Doktoruma gittim dedim daha önce kullandığım sizinde verdiğiniz nadixa adlı krem işe yaramadı 1 ay boyunca belki makyaj bile yapmadım geçsinler diye ama yine olmadı.Önce biraz sinirlendi sabırlı olmak lazım demiştim dedi,sonra anlaştık yanlış anlaşılmayı düzelttik.Buarada da ben daha önceden tetradoxlar yine kremler imexler kullanmıştım ara ara çıkan ama yinede çıkmaktan hiç vazgeçmeyen sivilcelerim için. Kaş üstüm çenem burun çevrem fix ! hep daimi olarak buralarımda çıkıyorlardı.Çenemde mini mini yuvarlak bezecikler sıksan geçmiyor sıkılmıyor,uzaktan görülmüyor fakat o bölgeye dokunduğumda direk belirginleşiyorlar.Bazı sivilcelerim kızarık bazıları zaman zaman iltihaplı,bazılarını sıkınca su çıkıyor sanırsınız su topluyorum!Tövbee..Makyajla yediklerimle alakası bile yok bunların belki stres belkide karma cildimin verdiği bir nimet.Bazen saç diplerimde bazen kulak yanımda bile çıkıyorlardı. Ve yıllardır yanaklarımda hiç çıkmayan 2,3 tane sivilcede çıkınca zurnanın dıııttt.. dediği yere geldim! Dedim sen hayırdır ya noluyoruz.Ve sıkıyorum içinden birşey çıkmıyor morarıyor direk orası yara olmuyor ki geçsin.Yaklaşık 2 ay boyunca kaldı yanaktakiler, yok dedim böyle olmayacak. Konuştuk anlattım böyle böyle, sonunada ya dedim böyle bir ilaç varmış nasıl sizce derken doktorum direk bana, '' artık sıkıldım bunaldım napsam geçmiyorlar diyorsan verebilirim çokta sevdiğim bir ilaçtır dedi. Tamam dedim ve kan sonuçlarımın normal çıkmasıyla birlikte başladık ilacımıza. 

Yan etkileri kısmına gelecek olursak,hiç gelmeyelim bence :) Eve geldim okuyorum  allah okuyorum, kısa kısa ama ürkütücü gerçekten.Bir ara korkup başlamasam mı bile diyebiliyorsunuz. Ki ben cesareti full bir arkadaşımdır,korkusuz falan yani.Ama aılem arkadaşlarım çevrem de çok etkılemişti o gün beni onlarında etkisi vardı bu düşünceye kapılmamda.O bakımdan çok böyle elfamlı kişilere pimpirella tarzı kişilerle paylaşmayın ilacınızı (:

İlaca yaklaşık iki hafta önce başladım yani tam olarak 5 ekim çarş. sabahı haydi hayırlısı diyerekten başladım.İlk gün ve 2.gün olan etkileri; Mide yanması oldu,akşam içtiğimdede yandı sabah da. 3.4. gün kasılmalarım çok oldu,biryerde telefona bakar vaziyette oturduğumda arkama yaslanmadığımda sanki birisi içten beni sıkıştırıyormuşcasına kasıldım.Hele göğüs kafesim bazen acayip sıkışıyordu.Bu astım olmamdan da kaynaklı olabilir yan etkilerinde mevcuttu kendisi.Ayak ve bacak bölgemde ufak ufak kramplar giriyordu.Başladığım o hafta sonu adet olacağım içinmidir nedir,dudaklarım zaten kuruydu ve gözlerimdede 2 gün geçmeyen kuruluk meydana geldi.(adetimde bir gecikme olmadı) Dedim ne ilaçmış bee direk etki gösterdi :| Galiba alışma sürecinde olup bitecek diye düşündüm,ve öylede oldu,en azından şimdilik! :p

2.hafta   ilk hafta zaten dudaklarım kuruydu  ve öylede gitti ! Kabuk kabuk oldu, ne sürdüysem normal hale çeviremedim. Ama asla öyle kanamadı yada yarılmadı.Bir ara direk gülünce acı hissettim dedim aha gidecek bu sürsemde işe yaramıcak felan dedim ama şükür kanamasına izin vermedim. 
İşe gidip geliyorum ama yorulmasam bile,çok çalışmadığım zaman bile yorulmuş buluyorum kendimi :( eve gelip direk uyuyorum. Çok garip ama gözlerim ilk normal zamanlardaki gibi düşmüyor uyku akmıyor yada ama bedenim yorgun,onun uykusu geliyor.
Sürekli su içesim geliyor vede içmek zorundayım diye şartladım kendimi.Ne kadar içersem o kadar zararını azaltırım bunu hepimiz biliyoruz,Su içmeliyiz! Su için, akşamlarıda yarım kase yoğurt please..Yanaklarımdaki izler azalmaya başladı,küçüldü ama içleri hala dolu.
Alın ve burun bölgemde soyulmalar,meydana geldi.Kurumalar cabası zaten,ama asla gerginlik yaratacak şekilde bir kuruluk değil.Bir ara oldu öyle bi iki kere hatta bepantholl sürdüm gece yatarkene okadar. Saçlarım daha doğrusu saç diplerim kupkuru,soyulmalar oradada mevcut aslında heryerde ama görünmüyor öyle bir ellerim üzerini çok yakından güneşte falan dikkatli bakınca görüyorum diğer yerlerde soyuluyordur tabiki ama heralde öyle deniz sonrasında yaşadığımız gibi olmuyor bu tarz soyulmalar. Saçlarımdan rahatsızım kepek gibi görünüyorlar çünkü hayatım boyunca kepek sorunu yaşamamış birisi için tahmin edersiniz ki can sıkıcı. Güzel yanıda tabiki yağlanmaması yıkanma hissi uyandırmaması. Hacim olayı bende yok henüz ,ilk gün güzel normal 2.3.gün artık pısmış saçlar,asla yağlı görünümü yok ama genede tabiki yıkasam iyi olur diyebiliyorsunuz artık.Uçlarıda kuru normalde kuruysa uçları iyice kuru olduğunu görürsünüz,eğer normalse de bilirsiniz dokunduğunuzda anlaşılıyor zaten,canı gitmiş gibi sanki.



3.hafta Korkmaya gerek varmı yokmu bilemiyorum bunu kontrole gittiğimde sorucam ama burun içi kanamalarım ve burun çevresi kuruluk ve acı başladı. Direk akmıyor kan öyle su gibi,sadece içindeki sıvı kanlı geliyor,kuruluk mevcut zaten nefes zor alıyordum şimdi biraz daha zorlaştı özellikle gece uyurken daha bir hissedilir.Burun içindeki salgı kanlı çıkıyor hınkırdığımda falan. Geceleri yada sabah evden çıkmadan önce krem sürüyorum,ama yine gün içinde aynı haline geri dönüyor. Kulak içi kupkuru ve sık sık kaşınıyor acıyor,çokta hırpalamıyorum. Ama kan gelme durumu yaşamadım henüz.
Eee artık sivilce çıksın kussun azcık cilt diyorum,tam kaşların başlagıcında çıktı iki tane birden,dayanamadım sıktım izi yok ama napım tam orada çık demedim onlara ben adam gibi yerlerde çıkın uleen . Çenemde çıktı beyaz içi dolu iki adet,ilk üç gün sıkmadım bak dedim geçer ama geçmedi yeter dedim hafif dokundum direk çıktı günyüzüne.Biri yara oldu hala dokunmuyorum ona dursun kuşum orada artık ne kadar durursa o kabuk.En korktuğum şeydir ha kabuklar,İz bırakırlar çünkü amanın.

Göz iltihabı denen olayda sanırım başıma geldi,tam dışarı çıktığım zaman başlıyor yaşlar hafif akıntı halınde akmaya,yaşarmaya,kaşınmaya.Bazen ortamda oluyor göz kenarlarımda soyulmalar meydana geldi hem ilacın hem surekli akıntıların olması sebebiyle.Doktora gittim,alerjılerde falan kullanılan bir damla olan patanol yazdı.Şuan daha iyi durumdayım,baya bir geçmedi ama heralde geçmiyecek didiydim. Damlada yazdı kurumalarıma karşı,çok fazla kullanamıyorum ama ben damla falan tarzı şeyleri makyaj yapıyorum sonuçta,ten yapmıyorum boyuna gözlere veriyorum ağırlığı. Artık rimel süresim kalem süresim gelmiyor,yaptığım makyaj içime sinmiyor ten ürünsüz bir makyaj makyaj değildir ki ühüüğğüğüüü diye arabeske bağlıcam haa.Depresyondamıyım yoksa kızz ayy intihar sıtaylaa 

Bu süre içindede yememe içmeme azda olsa dikkat etmeye çalıştım belki toplasak 3,4 kez faas food yemişimdir.A vitamininden olabildiğinde uzak kalmaya çalışıyorum,yine nelerde vardır yoktur diye araştırdım ona göre az tüketmeye çalıştım. Sabah kahvaltılarında peynir mesela oda risk fakat doktorum bana yiyeceksin tabiki ama tutupta bir havuçtan 15 tanede yemessin dimiiiğ didi :D İşin özü; yiyin herşeyden yiyin fakat azar azar abartmadan.(yinede fassfood hariç olmalı) Hatta ben ılaç esnasında birdaha yıyemem diye başlamadan bırkaçgün once gittim bir güzel iskender ısmarladım kendime :))) E malum tereyağı,ekmek,et,kola falan derken en yağı bol yıyecek. Kolayla fantayla zaten aram yok,ama kahve vazgeçilmezim ! oda yasaklar arasındaymış bunuda araştırırken öğrendim ama yapacak birşey yok.Kahvede suyu direk emip kuruluğa yol açtığı için zararlı aslında,zaten kuruyorsunuz birde kahve üzerine pul biber oluyor.:D o yüzden kahve içtiğim zamanlar suyu daha da da.. fazla tüketmeye çalışıyorum.

En sık kaşınan yerlerim,kaşıntı eşiği büyükten küçüğe doğru saçlarım , alnım ,kulak içi. Bu arada burun içi kuru acıyor dedim ama akıntıda hiç eksik olmuyor normaldee çok akan burnum yine aynı tempoda devam ediyor bazen su gibi hemde .Sanıyorum böyle bir durum olmasa normal olsaydı tamamen kupkuru hissedecektim.

Akşamları yüzüme birşey sürmüyorum,ara ara termal su sıkıp,o suyun sert bıraktığı hissi alıyor,fıss fıssla yumuşatıyorum. Kuruluk demişken bazıları değinmemiş, ağda vs yapılmıyor evet deri inceliyor daha bir hassaslaşıyor. Orası bile kuruluktan acıyor biliyormusunuz bir ara oturamıyordum o derece zorlandım.Krem falan sürdüm ama anca yani,şimdi ağda yapılmıcak denmesinin nedenini anladım. Ama bol bol nemlendirip yaptırıladabilir bilmiyorum çok girmiyim bu konulara,isteyen istediği gibi.. 


Sabahları mutlaka güneş kremi kullanıyorum,altına nemlendirici sürdüğümde yanma meydana geliyor yüzümde nadirde olsa anlamadım etkileşiyormu napıyorsa artık yüzümde.Üstelik iki üründe LRp nin ürünü.Güneşe direk olarak oturmuyorum,yolda yürüyorum bazen ama mutlaka gözlük takıyorum korumaya çalışıyorum imkan el verdikce.
Sabahları bazen elim yüzüm şiş uyanabiliyorum,özelliklede gözlerim.Erkende uyansam geçde uyansam fark etmiyor.Hatta fazla uyuyunca hafiften başım ağrıyor.


4.Hafta  Ellerim zaten kuruydu,1,2 tık daha kurudu sadece.Henüz üzerinde öyle egzamamsı şeyler oluşmadı. Fakat çok çabuk darbe aldığımı ve çiziklerin oluştuğunu ve o çiziklerin hemen yara olamadığını gördüm.Buda yan etkilerınden biri olan yaraların geç iyileşmesi faktörü yer alıyor. Daha çok çizik kesik olabiliyor el kenarı ve üzerinde.Demekki kalın deri herzaman makbul :D Bu ilaç bütün vucudumu sıstemımı tek tek bölge bölge elden geçiriyormuş gibi .Henüz kilomda bir değişiklik yok hala 47-48 arasında mekik dokuyorum.Sinirlenme durumum biraz arttı gibi sadece ama sakinliğimi korumak zorundayım,bu biraz zor olabiliyor,ama kendimdeki değişikliğin farkındayım.Ara ara tahamul edemiyorum bazı şeylere ani sinir patlamalarım oluyor gerek birşeyi yere sert atmak olsun,ses tonu olsun,birkaç seviye level atlamış gibi . Aşılamayacak durum yok tabiki,motive edecek şeyler bulmaya çalışıyorum,hatta şu ıntıhar olayını bilmek bile etkiliyor insanı,ara sıra aklıma geliyor saçma düşüncelere kapılıyorum ama düşünce bu gelip geçiyor tabikide.Akıllı mantıklı her insan bunu süzgeçten geçirebilir. Birde hakikatten bu ilacı 20 lı yaşlardan sonra kullanmakta kesinlikle fayda var,her anlamda..kişisel görüş ve düşüncemdir.

Unuttuğum noktalar oluyor sonradan ekliyorum böyle ilk yada 2.haftamda sırt ağrısı çektim feci şekilde tam sırt kemiğimin belli bir yeri ağrıyordu ağrıdan öte dokununca faaln acıyordu,sırtımın yan tarafıda bir ara kısa süreli ağrıdı geçti.Sonradan sonraya azaldı tabiki bu ağrı.Şuanda bacaklarda var baldır kısmında özellikle.Burun ucu kuru zaten ama dış kenarlarımda kuru. Baş ağrısı çekmemiştim hiç son zamanlara doğru yaklaştıkca artık oda oluyor.:/ Saç dökülmesi gündemde bu ilaç kullanıcıları için,bende şu 1 ay için konuşmak doğru olacak ama öyle birşey olmadı fakat daha korkulası oldu:/ Kirpiklerimde hergün 1-2 sabah aksam olmak üzere dökülme yaşıyorum.inşallah daha kötü olmazlar. Ve yenı çıkan kirpiğe sinir olurum genelde göz içime falan batarlar yada lens kullanırken hep rahatszlık verirler.

Vucudumdaki kuruluk beni hiç rahatsız etmiyor nedense,hatta bugun tuttum birde kese yaptım :) Daha sonrasında bacaklarımda bir acı hissettim ama ,krem sürdüm birazcık rahtlattı.Tamamen kuru olan vucudum iyice kurudu,sırt bölgem biraz yağlı olurdu normalde benim orasıda kireç gibi maşallah :D Bu durum hoşuma gidiyor aslında. :)
Ayrıca bebek pürüzsüzlüğü bir cilt laflarınıda duymuştum,ilk bir hafta içinde ciddi anlamda hissettim o yumuşaklığı,nedeni ise soyulmaların yaşanması.Peçeteyi yüzümde gezdiriyordum deney yapar gibi,güzel bir duyguymuş.Ayrıca yüz değil sadece vucutta yumuşacık oluyor. 

ßugun ayın 25'i, ılacımın bitmesine 4 gün  var,doktorum dolu randevu alamadım,malesef haftasonu gelmeden sabahın korunde gidip sıra alıp paşa paşa bekiciğim :/ Ilac geçerlılık süreside recete yazıldıktan 4 gun içindeymiş.Ayarlamak zor olucak birazcık çünkü kan sonuçlarımda ogleden snra çıkıyor ne yazıkkı oyle hemen gittim ılacı yazdırdım yarım saat bekle kan sonucu çıktı olmuyor :( Hep koşuşturmacalı geçiyor,hayırlısı be gülüm. Sonucu merak ediyorum doğrusu,tabiyi, kaç doz vereceğinide .Son ay olduğu içinmidir nedir çenemde ve yanapımda sivilce artışı başladı.Kimisi ağrılı kimisi beyaz iltihaplı sivilceler.

Randevu alamadım halıyle ,ilacın bıtış tarıhını onceden belırlemek ona göre 2 hafta oncesınden randevu almak gerekıyor,sabahın köründe ezanla bırlıkte kalkıp gittim,buyuk bekleyişten sonra onumdekı bıhastadan rica edip girdim,bir yandada işe gitmem lazım saat olmuş 10, hastada içeri girince hadi söyleyin sorun deyince benim doktor sınırlendi kadına :D neyse ,doktor direk size ılk basta verdiği hasta bılgılendırme formunu istedi,onun arkasına not düşüyor çünkü verdiği dozları tarihleriyle beraber yazıyor. Hiç  sohbet edip konuşma şansım olmadı ne yazık ki .Kanımı verdim ve pazartesiyi beklmeye koyuldum şuanda, eğerki koyu renkle bir değer görürsen direk bana gel dedi odasındaki sekreteri. Buarada ılacıda yıne aynı yazdı 10 ve 20 Ml olmak üzere.Bir yükseltme yapmadı yani.Değerlerimde normal çıkarsa içim rahat olarak kullanıcam ilacımı artık.

Evet bugun sonuçlarıma baktım fakat zerre birşey anlamadım anladıysam arab olayım :) bir tuhaflık var sanki bir değerde tekrar gitmeliyim doktora bilemiyorum ama bide sonuçlarıma kendisi baksa sanırım daha iyi olacak.Birde siz bakın isterseniz,ben daha 1.ayın sonuna geldiğim için haliyle hiç anlamadım belki 3.4. ayında olanlar daha iyi kavrayacaktır bu tıp dilinden.

Aknetrent Tahlil Sonuçlarım !


2.ay daki günlüğümde görüşmek üzere, kendinize iyi bakın :* 

ڪےevgilerimle

Hiç yorum yok: