12 Eyl├╝l 2015 Cumartesi

LENS G├ťNL├ť─×├ťM •.¸¸.☆




Herkese selam tatl─▒┼člar─▒m! Bug├╝n kozmetikten uzaktan yak─▒ndan ├žok yak─▒n olmayan h─▒s─▒m akrabams─▒ bir konudan bahsedece─čim .(off c├╝mleye bak behh ! ((: Evvet geldik lenssel sorunlar b├Âl├╝m├╝ne,uzun zamand─▒r yazmak istedi─čim bir konuydu.Bilinmesi gerekenler sorunlar bla bla... her┼čeyiyle yazaco─čum.Payla┼čal─▒m payla┼čt─▒k├ža ├žo─čals─▒n dimi .!



Kulland─▒─č─▒m lensin numaras─▒ asl─▒nda 3.25 ama doktor bana her zaman numarandan bir t─▒k d├╝┼č├╝k kullanman─▒ ├Âneririm g├Âzlerinin yorulmamas─▒ a├ž─▒s─▒ndan dedi─činden ├Ât├╝r├╝ ka├žt─▒r 3 no al─▒yorum.─░kiside ayn─▒ numara oldu─ču i├žin tek kutu al─▒yorum ,3 ayl─▒k kutu kullan─▒yorum ben yani 3 ├žift lens bulunuyor i├žinde.Tarihini yaz─▒yorum takvime 1 ay doldu─čunda o ├žifti at─▒yorum direk.Asl─▒nda dahada uzun gidebiliyor yani ilk zamanlarda 2 aya kadar kulland─▒─č─▒m─▒ bilirim bir lensi.Ama amac─▒ d─▒┼č─▒na ├ž─▒kmamak ad─▒na ve g├Âz├╝mde herhangi bir iltihaplanmaya yol a├žmak istemedi─čim i├žin zaman─▒ gelince direk ├ž├Âpe atmak en mankt─▒kl─▒s─▒.Daha onlar─▒ anlat─▒cam yahu durun,ben ortadan ba┼člad─▒m azc─▒k lafa (:

Neyse efenim devam edeyim,asl─▒nda ilk g├Âz bozuklu─čumu fark etti─čim d├Ânemi hat─▒rlarsam e─čer ─▒─▒─▒─▒ san─▒r─▒m orta 2-3 .Doktora gidip g├Âzl├╝k alm─▒┼čt─▒m,ve ben o g├Âr├╝n├╝mden rahats─▒z oldu─čum i├žin derslerden derslere takt─▒m sadece.├ço─ču ki┼či gibi sevmiyorum g├Âzl├╝k olay─▒ bana yak─▒┼čm─▒yor yahu banane ─▒hh!! O zamanlarda hat─▒rl─▒yorumda 2,75 lerde faland─▒ demek ki zamanla 3 olmu┼č iyice k├Ârle┼čmi┼čim desenize. Bu s├╝rekli takarsan numaran d├╝┼čer artar olay─▒da ├žo─ču ki┼čide de─či┼čebiliyormu┼č,ne ilgin├ž dimi.Mesela ge├ženlerde 15 senedir lens takan arkada┼č─▒mla konu┼čtum,yerin y├╝ksek gelmesi nedeniyle doktora gidip numaras─▒n─▒n d├╝┼čt├╝─č├╝n├╝ ├Â─črenmi┼č.Dedim ya i┼čte bu biraz ┼čans i┼či, numaras─▒ artanda var azalanda var yerinde sabit sayanda var . Yakla┼č─▒k olarak 9 ayd─▒r kullan─▒yorum daha 1 sene olmad─▒ yani,6 ayda bir kontrole gitmek gerekiyor ├ž├╝nk├╝ lens kullan─▒m─▒ndan dolay─▒ korneada bir tak─▒m ├žizikler olu┼čma ihtimali y├╝ksek.

─░lk kullanmaya karar vermem ├žok bi kararl─▒ oldu, hep istiyordum fakat ├ževredeki etkilerden ├žekindim aman ├žizdiremessin ileride aman g├Âz├╝ne toz ka├žar aman b├Âyle ┼č├Âyle diye diye erteledim,d─▒┼čar─▒da g├Âzl├╝kte takamad─▒m ee noldu k├Âr gezdim bildi─čin (-: Niysee daha sonra muayene oldum,├že┼čitli markalar─▒n lens denemesi falan yap─▒ld─▒ 3 ├žift lens denedim doktor neredeyse g├Âz├╝m├╝ ├ž─▒karacakt─▒ g├Âz├╝me kendisi tak─▒yor kendisi ├ž─▒karmaya ├žal─▒┼č─▒yor benim g├Âzlerden ya┼člar ak─▒yor zar zor tak ├ž─▒kar yapt─▒ktan sonra i┼člem tamam,markay─▒ belirledik yani al─▒nacak olan─▒.Birde ├žap olay─▒ falan var bu lenslerde herkesin g├Âz irili─či ayn─▒ olmad─▒─č─▒ i├žin de─či┼čebiliyor tabiki ben─▒mkininkide s─▒n─▒rl─▒ say─▒daki lensde oldu─ču i├žin ├žokda de─či┼čtirme imkan─▒mda yok asl─▒nda .De─či┼čtirdi─činiz umursamad─▒─č─▒n─▒z takdirde nemi olur !? Mesela lensiniz s├╝rekli sa─ča sola oynar g├Âz bebe─činize tam oturmaz s├╝rekli sorun ya┼čars─▒n─▒z bulan─▒kl─▒k olur gibi gibi... 

Doktorun ilk g├╝nk├╝ takt─▒─č─▒ alaca─č─▒m lensle ├ž─▒karmadan eve geldim, hani bir yandan al─▒┼čmam laz─▒m ya bu tak─▒p ├ž─▒karma olay─▒na ilk defa ├ž─▒kar─▒cam .Amann Allah─▒m abartm─▒yorum tam 45 dakka lensi ├ž─▒kartmaklan ura┼čt─▒m nas─▒l korkuyorum bir yandan elim aya─č─▒m birbine kar─▒┼čt─▒ g├Âz├╝me bir┼čey yapcam yada ├ž─▒kmayacak diye.Ho┼č ├ž─▒kmasada sorun olmaz ├ž├╝nk├╝ uyunabilir ├Âzellikte olan bir lens,fakat ben hi├ž s─▒cak bakm─▒yorum bu ├ž─▒kar─▒lmayan lenslere.─░lk g├╝n krizini atlatt─▒m sakinle┼čtim,di─čer g├╝nlere geldi s─▒ra max.10-15 dakkaya indirdim direk . ─░lk 2-3 ay -> bu evrede bulan─▒kl─▒k oluyordu a├ž─▒p kapay─▒nca ge├žiyordu.A┼č─▒r─▒ kuruluk ya┼čad─▒m,hep sol g├Âz├╝mde lensin varl─▒─č─▒n─▒ hissettim sa─čda bir┼čey yok ama sol nedense hep bir sorun ya┼čat─▒yordu bana,sa─ča sola ani bak─▒┼člar─▒mda ├Âzellikle lensin g├Âz├╝mde oldu─čunu hissediyordum buda a┼č─▒r─▒ rahats─▒z ediyordu beni. Her sabah g├Âzlerimi a├žt─▒─č─▒mda g├Ârmede bir bulan─▒kl─▒k ya┼č─▒yordum, halen ge├žmi┼č de─čil ama baya az  oluyor ┼čimdi ara ara diyim. 

─░lk ald─▒─č─▒m Lens solusyonu Opt─▒ free markas─▒n─▒n ki idi, ke┼čke almaz olayd─▒m dedi─čim sol├╝syon,hi├ž memnun kalmad─▒m lens g├Âz├╝me iyice yap─▒┼č─▒yordu hi├ž rahat edemiyordum , sonra netten biraz sol├╝syonlarla alakal─▒ bir ara┼čt─▒rma yapt─▒ktan sonra B─▒o True markas─▒n─▒ almaya karar verdim,ogun bugundur ├žok memnun bir halde kullan─▒yorum. Ha bu arada lensi g├Âz├╝mde hissetme oran─▒mda baya az ┼čuanda, al─▒┼čt─▒m san─▒r─▒m ondan olabilir. Sa─čda sorun ya┼čad─▒─č─▒mdan bahsetmi┼čtim ya , bunu o d├Ânem aza inidirmek i├žin b─▒o ture ─▒le lens─▒ baya ovu┼čturuyordum ger├žektende i┼če yar─▒yor batma yapmamas─▒ daha rahat etmesini istiyorsan─▒z ovu┼čturmay─▒n yazan lens sol├╝syon arka yaz─▒lar─▒na tak─▒lmay─▒n anac─▒m ovu┼čturun gitsin,tabi naz─▒k bir ┼čekilde :) Malum ├žok hassas oluyor bu z─▒mb─▒rt─▒lar, t─▒rnaklamay─▒n m├╝mk├╝nse i─čne gibi sivri bir┼čey dokundu─ču an lens zarar g├Ârebilir.

Peki ya lens ters d├Ânerse ben nereden bilicem d├╝z├╝n├╝ tersini ? bu benim en merak etti─čimdi tak─▒p ├ž─▒kar─▒rken.1.Ters tak─▒lma an─▒nda lens g├Âzde zaten durmuyor oturmuyor direk d─▒┼čar─▒ do─čru f─▒rl─▒yor yani bunu anlars─▒n─▒z hemen.2.de duru┼ču ├žanak gibi ve kenarlar─▒n─▒n renginin daha mavimsi oldu─čunu g├Âreceksiniz bu do─čru olan taraf─▒d─▒r. 3. ve bence bana g├Âre en sa─člamac─▒s─▒; parma─č─▒n─▒za ald─▒─č─▒n─▒z lensi direk g├╝n ─▒┼č─▒─č─▒na do─čru tutun ve ├žok dikkatlice bak─▒n,bakt─▒─č─▒n─▒zda okunabilir ┼čekilde lensinizin ├╝zerinde okunabilir bir yaz─▒ g├Âreceksiniz .Yaz─▒y─▒ g├Ârd├╝n├╝z m├╝ evet art─▒k do─čru taraf─▒ oldu─čunda emin olup takabilisiniz.

Tekrar ge├žiyorum ya┼čad─▒─č─▒m di─čer sorunlara,ilk zamanlar d─▒┼čar─▒da bulan─▒kl─▒k batma ├žok ya┼čad─▒m.Hi├ž lens f─▒rlay─▒p ├ž─▒kmad─▒ yada d├╝┼čmedi toz toprak gibi ┼čeylerden etkilenmedi.Ama acayip bir ka┼č─▒nt─▒ ya┼čad─▒m, zaten en ba┼čdada s├Âylemi┼čti doktorum alerj─▒k hassas bir g├Âz yap─▒s─▒na sahip oldu─čumu,oy├╝zden bekliyordum ka┼č─▒nt─▒ olay─▒n─▒.Gittim verdi bir damla kulland─▒m ge├žmedi,yaz aylar─▒na yen─▒ yen─▒ girdi─čimiz d├Ânemdi,ben─▒m normaldede polendi bilmemneydi alerj─▒m var ast─▒m oldu─čum i├žin,├╝stelemedim bende damla bitince ba┼čka doktora gittim kulland─▒m azald─▒ ka┼č─▒nt─▒m iyice,bir oh ├žektim.Asl─▒nda g├Âzde kuruluk yapt─▒─č─▒ i├žin sak─▒ncal─▒ damla olay─▒ fakat g├Âzden ya┼č ak─▒yorsa s├╝rekli ka┼č─▒nt─▒da varsa m─▒krop kapm─▒┼čt─▒r kesin,doktora gitmekte fayda var bu tarz durumlarda.B─▒r iki kerede lensime g├Âz kalemim bula┼čt─▒,off i┼čte bu en fena durumlardan birtanesi bildi─činiz bu─čulu bi cama bakar gibi hem bat─▒yor hem sulan─▒yor hem bulan─▒k 3^u b─▒r arada .Kalemde avonun en sevdi─čim super shock eyel─▒ner kalem─▒n─▒n s─▒yah olan─▒ndan. B├Âyle durumlarda hemen ├ž─▒kar─▒p sol├╝syonla lensi tem─▒zleyip takmak gerekir,yada yedek lens ta┼č─▒mal─▒s─▒n─▒z.Ben hep ├žantamda bulunduruyorum temiz solusyonlu lens kab─▒ mutlaka oluyor her ihtimale kar┼č─▒.

M─▒krop kapmas─▒n─▒ ├Ânlemek i├žin ;Mutlaka ellerinizi y─▒kay─▒p ├Âyle tak─▒n veyahut ├ž─▒kart─▒n lensinizi.Y─▒kad─▒ktan temiz oldu─čundan em─▒n olduktan sonra ellerinizi havlu pe├žeteylen silmelisiniz,havluyla silerseniz ├╝zer─▒ndek─▒ m─▒n─▒k t├╝yler─▒ ─▒ncec─▒k k─▒llar─▒ lens─▒ ├ž─▒kart─▒rken lense yap─▒┼č─▒r ve g├Âz├╝n├╝z├╝ rahats─▒z edebilir. 

-Her lensi ├ž─▒kartt─▒ktan i┼činiz bittikten sonra kab─▒n─▒za yeni solusyon d├Âk├╝n bir oncekini sak─▒n kullanmay─▒n mumk├╝n olduk├ža yen─▒leyin.

-Makyaj yaparkende,├Ânce lensi tak─▒n sonra g├Âz makyaj─▒na ba┼člayabilirsiniz. Ak┼čamda temizlik s─▒ras─▒nda ├Ânce lensi ├ž─▒kart─▒n daha sonra g├Âz temizleme losyonuyla g├Âz makyaj─▒n─▒z─▒ ├ž─▒kart─▒n,lens varken yapmay─▒n.

-Sa├ž spreyi, makyaj sabitleyici gibi u├žucu yap─▒┼čkan ve k─▒myasal sprey ├╝r├╝nleri kullan─▒rken mutlaka g├Âz ve kirpiklerinize gelmemesine dikkat edin. Mesela ben bu sorunuda ya┼čad─▒m, makyaj spreyi g├Âz├╝me geldi farkett─▒m yakmad─▒ ama direk yap─▒┼č─▒r gibi oldu lens─▒m─▒n kayganl─▒─č─▒ azald─▒, sa─ča sola bakarken lensin varl─▒─č─▒n─▒ hissetmeme sebep oldu. Siz siz olun dikkat edin bunada...

-Ben─▒mkisi gecede uyunabilir ancak ben bu durumu sa─čl─▒kl─▒ bulmad─▒─č─▒m i├žin rahats─▒z oldu─čum i├žin ├ž─▒karmay─▒ tercih ediyorum, bence en sa─čl─▒kl─▒s─▒ ! Hem ne kadar g├Âzde az kalsa o kadar iyi,sonu├žta g├Âz├╝n├╝z├╝n hava almas─▒ rahat olmas─▒ laz─▒m .

Tak─▒p ├ž─▒kartma olay─▒n─▒ herkes farkl─▒ yap─▒yor,ben─▒m kolay─▒ma gelen orta parmag─▒mla al─▒yorum avu├ž i├žime koyup solusyonu d├Âk├╝p ovu┼čturduktan sonra tekrar kavrayarak a┼čadaki gibi hatta biraz daha parmak ucuma do─čru tutuyorum,(dik tutmaya ├Âzen g├Âsterin yana yatmamas─▒ laz─▒m lensin yoksa takamass─▒n─▒z) ve sa─č g├Âz├╝me takacaksam en sola normal bir ┼čekilde bakarak lensimi d─▒┼čtan i├že yani g├Âz├╝n beyaz k─▒sm─▒na yerle┼čtiriyorum sonra sa─ča sola oynat─▒yorum ve lens yerle┼čiyor. Baz─▒lar─▒ lense bakarak tam ortaya takabiliyor,ben─▒m kolay─▒ma b├Âyle geldi sizde zamanla ├ž├Âzeceksiniz olay─▒ em─▒n olun,nas─▒l rahat ediyorsan─▒z ├Âyle devam ettirin. ├ç─▒kar─▒rkende y─▒ne ayn─▒ ┼ček─▒lde en yana bak─▒yorum lens─▒ tam tersi yonune parmag─▒mla ─▒t─▒yorum kayd─▒r─▒yorum beyaz k─▒sma get─▒r─▒ncede bakt─▒g─▒m yonden herhang─▒ b─▒r ba┼čka yone bakmadan ba┼č ve ─▒saret parmag─▒mla s─▒k─▒┼čt─▒r─▒p ├žekip al─▒yorum.├ç─▒kart─▒rken eller─▒n─▒z kuru olsunki lensi almas─▒da bir o kadar kolay olsun.
Dip Not-> Takarken g├Âz├╝n├╝z├╝ k─▒rpmamaya ├Âzen g├Âsterin lens kirpi─če yada araya tak─▒l─▒p yere d├╝┼čebilir,m├╝mk├╝n oldu─čunca d├╝z g├Âr├╝nebilir bir masa-zemin olsun ├Ân├╝n├╝zdeki d├╝┼čerse ├žabuk bulunabilsin. ├ľzellikle ak┼čam eve gelip lensi ├ž─▒kart─▒ken yine g├Âz├╝n├╝z├╝ k─▒rpmay─▒n,bir┼čey olmaz lens ├ž─▒kar genede k─▒rpsan─▒zda ama lensin ├ž─▒kma an─▒ndan hemen sonra yar─▒m saat batma hissi ya┼čayabilirsiniz sanki bir┼čey ka├žm─▒┼č hissi orda bir┼čey varm─▒┼č hissi,┼čahsen en ├žok ya┼čad─▒─č─▒m sorunlardan biriside buydu.┼×imdi g├Âz reflekslerim kuvvetlendi ├žok nadir k─▒rp─▒yorum.



┼×effafl─▒k derecesi !, bendeki normal kal─▒nl─▒kta bundan dahada inceleri var ama bende en ba┼čta denerken s├╝rekli bulan─▒kl─▒k yapt─▒─č─▒ uymad─▒─č─▒ i├žin bunu ald─▒m ve devam ediyorum,daha bir ba┼čka marka denemeye cesaret edemedim. Renkli lens neden alm─▒yorsun ki diyenlerde var ├ževremde, bir├žok renkli lens g├Âzde yapay duruyor ireti geliyor bana ancak solot─▒ca markas─▒n─▒n ve Fresh look 'un renkli lensleri bir kendi g├Âz renginiz gibi harika duruyor .90-100 tl aras─▒nda bir ├žifti onlar─▒nk─▒lerde fiyatlar─▒.Fiyat a├ž─▒s─▒ndan de─čil ama zaten g├Âzlerim koyu ye┼čil-ela gibi garip bir renk oldu─čundan dolay─▒ hi├žte ├Âzenmedim a├ž─▒kcas─▒ renkli g├Âzlere birde al─▒r─▒m bana yak─▒┼čmaz uymaz s─▒k─▒l─▒r─▒m bo┼čuna gider diye halen beklemede (-:

Benim vazge├žilmez sol├╝syonum i┼čte ta taae,kendileri ├čio True !! 
i├žinden bir adet lens kab─▒ ├ž─▒k─▒yor bir ├╝stteki g├Ârseldeki birtaraf─▒ ye┼čil di─čer taraf─▒ beyaz olan.Birinde L yaz─▒yor yani,left sol g├Âz anlam─▒na gelen. Sa─č tarafa takt─▒─č─▒m yaz─▒s─▒z olan tarafa soluda sola koyuyorum her sefer─▒nde,g├Âz├╝n ┼čeklini ald─▒─č─▒ i├žin uyumsuzluk ya┼čamamak i├žin b├Âyle yapmal─▒s─▒n─▒z,bilirsiniz ki bir g├Âz├╝n├╝zle di─čerinin b├╝y├╝kl├╝─č├╝ bile ayn─▒ de─čil.

-Lens kab─▒n─▒zla i┼činiz tamamen bittikten sonra ├ž├Âpe atmay─▒ unutmay─▒n,sol├╝syonunuzun s├╝resine bakmay─▒ ve onuda s├╝resi ge├žtikten sonra kullanmay─▒n. Lens kab─▒n─▒n kapa─č─▒n─▒ a├ž─▒k b─▒rakmay─▒n ki i├žine toz,t├╝y vs.. girmesin . 

-Kesinlikle lens kab─▒n─▒z─▒ deterjan sabun gibi ┼čeylerle y─▒kamay─▒n.Ben su ile ├žalkal─▒yorum bazen,birde lens solusyonumu kaba d├Âkerek ├žalkalay─▒p temizliyorum.

-Zaten kos koca 300 ml l─▒k bir sol├╝syon bu,3 lens bitiyor hala dibinde kal─▒yor, o y├╝zden bolbol kaba d├Âk├╝yorum lenslerimi ovu┼čturuyorum .



─░vit bunlarda g├Âzde kuruluk oldu─ču zaman lensinizin daha etmesi a├ž─▒s─▒ndan yapay g├Âz ya┼č─▒ damlalar─▒.Neredeyse g├Âzdeki g├Âz ya┼č─▒yla ayn─▒ ,bayada i┼če yar─▒yor bazen lensimi takt─▒ktan hemen sonra kullan─▒yorum .G├╝n i├žinde kullanmak biraz s─▒k─▒nt─▒l─▒ olabilir,g├Âz makyaj─▒n─▒z─▒ bozabiliyor ├ž├╝nki :/ Onun d─▒┼č─▒nda tek kullan─▒ml─▒klar kesinlikle di─čer g├╝ne kullanmay─▒n,g├╝nde 2-3 defa kullan─▒labilir.K├╝├ž├╝k boylar─▒da var eczanelerde b├╝y├╝k bu boylar─▒da.Bunuda bana g├Âz daktorum yazm─▒┼čt─▒,├žok s─▒k kullanmasamda yan─▒mda bir tane ta┼č─▒maya ├Âzen g├Âsteriyorum.Bir ara sat─▒n al─▒rken ─▒nternet siteler─▒nden bakt─▒m ara┼čt─▒rd─▒m ama daha hen├╝z netten almad─▒m,─▒nd─▒r─▒mler oluyor bazen daha hesapl─▒ya geliyor asl─▒nda ama onu takip etmek laz─▒m daha denk gelemedim,(:ben normal optik├židen sat─▒n al─▒yorum.


Sizin eklemek istedi─činiz bir┼čey varm─▒? Ya┼čad─▒─č─▒n─▒z sorunlar ├ž├Âzemedi─činiz sorunlar─▒n─▒z veya dip not ┼čeklinde,art─▒k ne olursa, yazarsan─▒z ├žok g├╝zel olur, b├Âylece lens almak isteyenlere yararl─▒ oluruz en az─▒ndan ak─▒llar─▒nda biraz olsun bir┼čeyler ┼čekillenir.Benden ┼čimdilik bu kadar umar─▒m ayd─▒nlatabilmi┼čimdir .


┌¬█ĺevgilerimle !



4 yorum:

  1. Bende ayn─▒ lensi kullan─▒yorum. Air optixe ba┼člamadan ├Ânce daha pahal─▒ bir marka kullan─▒yordum ama bu ├žok ├žok daha iyi. Birde kesinlikle d├╝z bir zemin ├╝zerinde tak─▒lmal─▒ lens. Ka├ž kere biyerlere d├╝┼č├╝r├╝p k├Âr bir ┼čekilde lens aramaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒ bir ben bilirim :D g├╝zel bir yay─▒n olmu┼č elinize sa─čl─▒k :)

    Yan─▒tlaSil
  2. opt─▒k├ži b─▒raz daha pahal─▒ b─▒ lens markas─▒ var ded─▒ b─▒rdahak─▒ne onu deney─▒m d─▒yorum ama bakal─▒m :) H─▒h─▒ aynen ├Âyle yani,┼čeffaf olunca zor bulunuyor , ├žok te┼čekkur eder─▒m yorumunuza sa─čl─▒k, ─▒y─▒ bayramlar d─▒ler─▒m :*- (:

    Yan─▒tlaSil
  3. Ben de purevision 2 kullaniyorum 1.5 aydir basta takmakta zorlaniyodum simdi 1 dakikami almiyor. Doktor takmisti ilk ben hemen cikartabilmistim ama takma kismi basta zor oldu su an cok rahat bir sekilde takip cikartiyorum ama ben direkt goz bebegi ustune takanlardanim zaten gozlerim iri olmadigi icin o beyaz kismina koyup o tarafa bakma kismi bende hic olmuyor ama hic zorlanmiyorum ve bende goz kurulugu yok. Zaten gozlerim hemen dolar :) ama ben yine de o damladan aldim alisana kadar batma oluyodu ben goz kurulugu var sandim ama alismadigi icinmis. Bir de ben lensi cikartiyorum kuru olmasi gerekirken sanki solusyonun icinden almisim gibi islak oluyor :)

    Yan─▒tlaSil
  4. Evet al─▒┼čkanl─▒ktand─▒r batma ama bazen yen─▒ lens a├žt─▒g─▒m zaman ─▒lk b─▒r ─▒k─▒ hafta batma oluyor ya lens─▒n yap─▒m─▒yla alakal─▒ yada g├Âzsel bir sorun ├ž├Âzemed─▒m...Opt─▒k├ž─▒ de─či┼čtirel─▒m ded─▒, ama ge├žen g├Âze g─▒tt─▒m kontrole lens─▒ burada deneyel─▒m her ce┼čidi var zaten burda oyle sat─▒n al ded─▒,mant─▒kl─▒ geld─▒ asl─▒nda ama vakt─▒m yok :/ acaba lens─▒m─▒ de─či┼čtirsem sorun olurmu d─▒ye d├╝┼č├╝n├╝yorum yoksa daham─▒ rahat olur b─▒lemed─▒m. Ne g├╝zel sende al─▒┼čm─▒ss─▒n prof oluyor ─▒nsan zamanla :) Evet bak bendede tam tersi, kupkuru oluyor ak┼čam ├ž─▒akrt─▒rken, ama bende baya─č─▒ kal─▒yor oglen 1 ak┼čam 10 diyim sana o bak─▒mdan kuru olmas─▒ normalmi anormalmi bilemedim.Belki sen daha k─▒sa s├╝re tak─▒p ├ž─▒kart─▒yorsundur veya g├Âz ya┼č─▒n fazlad─▒r.

    Yan─▒tlaSil

­Łôó├­Łöé­ŁôÁ­Łô«, ­Łô╣­Łô¬­Łöé­ŁôÁ­Łô¬┼č, ├ž­ŁôŞ─č­Łô¬­ŁôÁ­Łô╝─▒­ŁôĚ ­čŹü