1 Şubat 2019 Cuma

STEFAN ZWEIG- BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU !



Selamlar !
Sahi Aşk neydi ? O güzel duygular,tutkulu sevdalar hala var mı sizce günümüzde kaldılar mı? Belki evet belki hayır,ama sevmeyin bence çünkü acısı çok fena,sonrası çok hüzün,sonrası tam bir duygusal yıkım,çünkü kimse güzel sevemiyor be abi! Neyse giriş cümlesi uzarda uzar,aşk demeyin bana mazide bir hatıradır sadece.Haydi o zaman kitabımızın aşk,ihtiras ve tutku kokan sayfalarına geçelim...



Aslında okurken tereddütte kaldığım kitap kendisi acaba saplantılı mı bir aşık mı yoksa platonik bir aşık mı çok arada gidip geldim. Sonra bence ikiside var deyip işin içinden çıktım. Kitapta kendini tekrar eden cümle tekrarları var birbirine benzer okuyanlar beni daha iyi anlayacaktır. Ancak ''Âşk'' bu ya başka nasıl anlatılabilir bazen tek bir cümle bazen ise tek bir bakış yeter anlatmaya,o yüzden pek eleştiresimde yok. Duyguyla yazılan, yapılan aşk kokan yazılara,davranışlara her zaman diğerlerine oranda daha fazla saygı duyuşumdan geliyor. Hani diyor ya mektubun başında ''Sana, beni asla tanımamış olan sana'' diye belkide doğrudur o söz,yani aşk kavuşamamaktır belki hiç bir arada olamamaktır,kim bilir.Bu zamana kadar herkes yazıp çizdi nede olsa.

İncecik bir kitap olmakla beraber,uslûbu  ve dili çok akıcı olarak anlatılmış.Belki 1 günde en max 2 günde bitirirsiniz. Aşkını anlatan bir kadın,ama aşk deyip geçemeyiz,içinde çaresizlik,heyecan,bağ,tutkunun o en güzel halini öyle güzel anlatmış ki okurken hem içi sızlatıp dokunan cinsten, hemde vay be keşke günümüzde de aşkı böylesine hissedip anlatabilen bireyler olsak dediğim bir kitap oldu.  Ha bana sorarsanız bu kurgumudur yoksa yaşanmış bir aşk hikayesi olabilir mi, bence neden olmasın ki. Oranları azda olsa aşkı böyle yaşayanlar illaki vardır olmuşturda. 

Alıntılar ;

Senden uzaktayken mutlu, halimden memnun yaşamak istemiyordum, kendi kendimi acılardan ve yalnızlıktan oluşma, karanlık bir dünyaya gömmüştüm.

Bekledim ve bekledim seni, kaderimi beklercesine bekledim.

Seni uzaktan görmüştüm ve senden kaçmamak için irademin bütün gücünü seferber etmiştim.

Ben seni yaşamım boyunca sevmekten yorulmadım.

Beni ölüm döşeğimden çağırsaydın bile, yataktan kalkıp seninle gitme gücünü toplardım.


Bu arada buda yazarın aldığım 4 kitabının içinde beğendiğim 2. kitabı oldu diyebilirim.Daha fazla almayı düşünmüyorum tadında kalsın,birde eserlerini beğeneceğim hissi yok içimde, belkide ondan.🙆 Benden bu okumalık yorumlamalık bu kadar bir başka yorumda buluşmak üzere,daima okuyun ve kitapsızlardan olmayın! her anlamda 😉


 ڪےevgilerimle 


35 yorum:

  1. off sözlere gel harika! var hala böyle sevgiler biliyor musun çok nadir de olsa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😍 Vardır tabi kuzum sayılı ama en güzeli karşılıklı olması🙏

      Sil
  2. Peki canım sağol tavsiyelerin için.

    YanıtlaSil
  3. Sırf aşk acısını özlediği için harika dediği ilişkisini bitiren arkadaşım var. Haksız da sayılmaz belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tövbeler olsun 🙈 Herhalde erkektir onu yapan,çünkü gozlemlerim dogrultusunda bayanlar daha acı çekiyor😔 Deli onlar 😄

      Sil
  4. sırayla okuyom ben de zweig. çok hafif ve rahat okunuyoo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir ekmek gibi, zaten en çok satılan kitaplar arasına girmiş😃

      Sil
  5. Yazarla henüz tanışmadım ama eserlerine karşı inanilmaz bir merak var bende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bununla yada önce bir kadının yaşamından 24 saatle başlamani tavsiye ederim ben diğerlerini beğenmedim çünkü😘

      Sil
    2. İki önerini de inceleyeceğim. Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. İlk okuduğum kitabıydı Stefan zweig' in. Çok fazla betimleme yapması beni yormuştu bu kitapta. 1 nesneyi 1 sayfa boyunca betimleyebilme yeteneği olan yazar :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahiha😂 evet fazla tekrar var aynen aynı cümle olmasa bile farklı şekillerde ayni anlama gelecek betimlemeler fazla👏

      Sil
  7. Ben bu aralar kitap okumuyorum ask insani degilim bilirsin sevmeyebilirim💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaah bilmemmiii kelebekcim 😁 erkek olsan cook üzerdin kızları sen ah 🙊

      Sil
    2. Ya eşimde diyo iyiki erkek değilsin sen evde tutamazdık bar bar gezer kavga çıkarır her türlü içkiyi içer zehirlenirdin:))Ben babam gibi keyif insanıyımda kadın olunca bir yere kadar yapabiliyorsun:))

      Sil
    3. Hahihuhahah ayy delii :))) eee heralde yanee kelebek dikkat etcen tabisi, evlenmesen durum vahimdi iyiki evlenmişin ha :D

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Ah dimi ya, Acı çektiğin zaman aşk olduğunu uzun bir süre hayatına kimseler girmesin diyorsan evet bence de aşk o zaman aşk...

      Sil
  9. Bana göre de aşk kavuşamamaktır. Teşekkür ederiz bu güzel özet bilgiler için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman aşık olalım ama kavuşamayalım ama sevelim hep birlikte olalım dip dibe :) Rica ederiz efenim ne demek <3

      Sil
  10. eşimin yakın zamanda okudu, sıra bende artık :)

    YanıtlaSil
  11. Bu aralar kitaba zaman ayıramıyorum acilen toparlanmam lazım :)

    YanıtlaSil
  12. 2 hafta önce almıştım bu kitabı, "satranç" vardı daha önce sadece. Çok güzel şeyler yakalamışsınız ve harika bir yazı çıkmış ortaya. İçinde cümle tekrarları olan kısımlar için şöyle diyeyim: "Bir mektupta birden fazla seni seviyorum varsa yazan kişi seni seviyordur. Fazla seni seviyorum cümlesi hiç göze batmadığı gibi samimi yazıldığını bildiğin için daha mutlu olursun."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satranç beğenmedim ben onuda yorumladım zaten de. Yaa çok teşekkürler waw değişik bir bakış açıcı olabilir :)))

      Sil
  13. Cok sevdigim kitaplarindandir bu Zweig in ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi sayılı bence güzel diyebileceğimiz kitapları da (:

      Sil
  14. Ben de ilk acaba çok mu saplantılı bir aşk diye düşündüm kitabı okurken ama öyle güzel seviyor ki kadın, kimbilir belki hala vardır böyle güzel sevgiler 🤷🏼‍♀️ Yorumlarına ve seçtiğin alıntılarına bayıldım bitanem ☺️ Öpüyorum 💋❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bu devirde bizde sevip acı çekiyoruz sonrasında kadının maşallahı var karşılıksız acı çekiyor :D Balım beybisimm çok teşekkürler mucukxxxx <3 ❤️ <3

      Sil
  15. Bende daha yeni, geçen hafta elime aldığım gibi bitirdim. İçim nasıl gitti anlatamam. Açıkçası kendimden de birşeyler buldum, bu da benim kitaptaki enn etkilendiğim söz; "Sabret sevgilim, beni dinleyeceğin bu çeyrek saat yüzünden yorulma, çünkü ben seni bütün bir hayat boyunca sevmekten yorulmadım."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt konu aşk olunca😍 Yazarın daha bir sürü ince kısa kitabı varmış yeni keşfettim ama almayi şuan düşünmüyorum mesela.

      Sil
  16. STEFAN ZWEIG dünyaca ünlü bir yazar ben çok beğeniyorum bu kitabı da güzeldir büyük ihtimal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende beğendim ama diğer kitapları çok savaşlı değişik okumayı pek düşünmüyorum bakalım.

      Sil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁