14 Eylül 2017 Perşembe

SAĞLIKLI BESLENİRKEN NELERE DİKKAT ETTİM? SAĞLIKLI TARİFLERİM 🌠🍴


M e r h a b a : Sağlık günlüklerine hızla devam ediyorum, özellikle bu evrede en büyük merak konusu olan beslenme sorunsalı. Başta ben bile tereddüt ettim nasıl olacak falan, sonra isteyince oluyor denir ya! oldu, az diş sıkınca zorlayınca oluyor yani formülü basit /İrade\ 💁💜



İlk önce tariflerden gidelim, su içiminin önemini bilmeyen yoktur normaldede spordan sonrada en az 3Lt su tüketmemiz gerekiyor.Bazılarımız su içmede zorlanabiliyor,bu tarz hem içi temizleyen hemde su içmeyi güzel hale getiren tarifleri hayatınıza hergün sokabilirsiniz.Mesela 15-20 tel maydonozu, birazcık naneyi,1 adet armut ve birkaç salatalığı koyup üzerinede suyumu ekleyip akşamdan bozdolabına koydum.Sabah buz gibi lezzetli bir içecek beni bekliyordu.(lımonda sıkabılırsınız üzerine) Armut ve salatalık tadının baskın oluşu dikkatımı çektı bu tarifte,ama hiç sorun değil.Suyu içiyorum her türlü,sanırım içmeden duramıyorum artık baya alıştım.Spor sonraları 4 lt buluyor,attıgım terlerin karşılığını koyuyorum yerine mecburen.Gün içinde suya yine ekleme yapıp dolaba koyuyorum bu şekilde bir posta daha tüketiyorum ben. Su bütün herşeyi vitamini vs içine artık tamamen çektiği için, bi 3.kez su doldurmuyorum,geri kalanını içindekileri çöpe atıyorum ben.



Elma kurusu : Başlarda rossmann 'dan kıtır çıtır elma denılen o ara öğünlerde yenılen paket ürünlerden alıyordum.Fakat sonradan neden kendim yapmıyım dedim ve 1 adet küçük boy yeşil elmayı ince ince minnak minnak doğradım ve balkona kurumaya bıraktım. Ambalaj ürünü gibi çıtır çıtır olmadı fakat en azından işlenmemiş bir ürün oldu,organik.İster evde ister iş yerınızde tüketin. Diyetlerdede yeşil elmayı tavsıye ediyorlar, çok tatlı olmayacak hani tadıda hafif ekşimsi olacak.Zaten bende ekşi elma severim,nedense tatlı elmayı yerken midem bulanıyor fazla tüketemem elma normaldede.Ekşimsi tadının yoğun olmadı gerekiyor normal yemem için. 


Ara öğün demişken ; Her ne kadarda amlabajlı ürün yemıcez desekte, bir şekilde dahil oluyorlar hayatımıza, zamansızlık bunun en büyük göstergesi sanırım. Formun ürünlerini seviyorum,bu güzel tadı olan az kalorili gibi görünen hafif tatlı bıskuvıtının yarısını yiyoruz.Bilmeyenleriniz olabilir ama bu tarz ürünlerin paket başına kalorı değerleri yüksek olduğundan yarısını kadar yıyoruz 10 tane varsa 5 tanesini gibi. Neyse ben dışarıdaysam kendıme bu tarz bir beslenme hazırlıyorum. Formu yanıma aldım ok! Rossmann dan aldığım 2 adeti 1 ekmeğe bedel olan wasalarıma süzme yoğurdumu sürdüm.Üzerine nane ve birazcık pul biber döktüm.(bağırsak problemlerıne birebir bu tarz baharatlar,en azından bana çok iyi geliyor) Sonra ikisini birleştirip buzdolabı poşetıme koyuyorum.2 adet kayısımıda eksik etmemeye çalışıyorum. Haftada 1 normal yemek hakkım var fass food dahil,ki yaklaşık 2,5 aydır hamburger yemıyorum. İşin ilginci canımda istemiyor. Ama yemedim mi hiç yedim tabiki, ama tercıhımı tavuk et türevlerinden kullandım (ekmeksiz).Birde uzun zamandır canım kokoreç istiyor yeaa :)) Onun yağından okadar korkuyorum kı düşünün halen yımedım neredeyse 3 ay olucak, ama yicem valla yeter gari:))




Makarna ve Karnıbahar ikilisi ; ah ne güzel ne güzel onları yemek ah ne güzel :) Üzerindeki o tarz ve zengin sosu yapmak ise çook kolay!! 1 yemek kaşığı zeytınyağı, göz kararı yoğurt (kaç kişiyseniz artık ayarlayın), 2-3 diş sarımsak , ıspanak ( ne kadar bol okadar iyi) ve Lor peyniri .Hepsini mikserle çırpıyorsunuz ve görüntü budur. Lezzeti nefis, denemelisiniz... 


Meşhur Pankekim ; İnternetten araştırdığımda birçok farklı gerek kalorili gerek az kalorili tarifler buldum.Başta öyle yaptım ama daha sonra kişiselleştirdim💖 :) Malzemeler : Yarım su bardağı yulaf , 2 adet muz, 2 yumurta , bir çimdik kabartma tozu ve tuz,  1 çay kaşığı zencefil/tarçın/keçiboynuzu tozu /çörekotu/keten tohumu/  Bütün malzemeyi mikserden geçirin . ( tek başıma yıyeceksem 1 e iniyor o 2 adetler , fakat kıvam çok koyu olabiliyor o zaman 1 kaşık süt ekleyin normale dönüyor tarif )  Muzlarım eğer olgunsa tarçını dolu dolu atmıyorum. Olgun muz herzaman daha şekerli oluyor unutmayın. Daha sonra hındıstan cevızı yağınız varsa (yoksa zeytınyağı) az mıktar tavayı yağlayın ve karışımı tavaya yuvarlak şekıl vererek dökün. Her pankekin 2 tarafıda 1 er dakıkada pişiyor.Hafif koyulaşmaya başlayınca tahta kaşıkla arkasını çevirin. İlk pankek biraz daha geç pişer tava yenı ısınmaya başladığı için unutmayın telaş yapmayın. Ara öğünlerimde yapıyorum genellıkle spordan önce veya sonra yiyorum. Ve biraz soğumasını bekleyin..Afiyet olsun 👄 


Yoğutlu Kabak ; Nefis bir tat doyurucu sağlıklı yağ yakımına yardımcı kabak ! Yapılışı ; 2 kucuk veya orta boydaki kabağı rendeliyoruz, sonra 1 kaşık zeytınyagı koyup tencerede kavuruyoruz iyice kabaklar mayışana kadar. Süzme yoğurt dıledıgıniz gramda ayarlayın işte üzerini kaplayacak şekilde, 3-4 diş sarımsak ezip süzme yogurtu karıştırıyoruz ayrı bir yerde.Veee kabakların üzerine döküyoruz. Tereyağıyla pul biberi  hafif orta ateşte ayrı bir tavada yanmıyacak şekilde kokusu çıkana kadar bekletıyoruz.Sonra yoğurdumuzun üzerine döküşşş..Misss gibi iskender gibi koktu beeh. 😄 Kenarlarını paprıka bıber ve mantarla süsledim ben onlarıda ayrı bir yerde kavurdum falan, siz yapmak zorunda değilsiniz ama mantarda çok yakışıyor. Iııımmm nefisto !! 👌



Bu arada benımde yararlandığım youtube siteleri var özellikle kendini sağlıklı beslenmeye adamış ınsanların tarifleri, bazen kendim birşeyler katıyorum bazen onlardan birşey alıyorum. Fit Yemek mesela , üzerine tıklayıp direk ışınlanın bir bakın. Genelde sporcuların verdiği tarifleri baz alıyorum, tavsiye ederim. Gene böyle yaptığım denediğim tarifleri sizlerle paylaşacağım şimdilik bu kadar ınstagram takip etmeyi unutmayın 💜😗

4 yorum:

  1. Makarna ve karnıbahar sosunu yapacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Lezito yap haber et banada şekercim :*

    YanıtlaSil
  3. su detox icecegini yapacagim ama armut sevmedigim icin onu eklemeden, bu haftasonu yapacagim sayende ;) Tam evdede hersey varken. Fit yemek de güzel bir tavsiyeymis, cok sagol!

    YanıtlaSil
  4. Su ıcmenın en lezzetlı halı vıvacım <3 Hehe tamam cıkar onu olsun onun yerıne baska bırsey ekle ozaman . Afıyet bal olsn sımdıden.

    YanıtlaSil

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁