30 Kas─▒m 2016 ├çar┼čamba

ROACCUTANE G├ťNL├ť─×├ťM ✌ { 2. AY }

Yeni bir ila├ž macerama daha hadi bir merhaba diyelim ­čÖî
Bu ayki etkileri ola─čan├╝st├╝ derecede ve daha bir hissedilirdi.S─▒rt,bacak a─čr─▒lar─▒mla birlikte ayak topu─čumdaki a─čr─▒larda eklendi oohh tam bir kombo oldu ­čśĺ2 hafta kadar a─čr─▒ ┼čiddetli olaraktan devam etti sonra hafifledi amma ya┼čayan bilir.

Her sabah kalkt─▒─č─▒mda ertesi g├╝n ta┼č ta┼č─▒m─▒┼č─▒m a─č─▒r bir i┼č yapm─▒┼č─▒m gibi ayaklar─▒m,bacaklar─▒m vucudum a─čr─▒maya devam ediyor. Ellerimin ├╝zeri egzamams─▒ bir hale b├╝r├╝nd├╝:/ kuruyor,soyuluyor sert bir kuruluk var,/ahh g├╝zel ellerim ne hale geldiler:( bepanthol s├╝rsem bile bazen can─▒m─▒ yakan yanmalar oluyor.Ayn─▒ bir ├Ânceki yaz─▒da anlatt─▒─č─▒m y├╝z├╝me s├╝rd├╝─č├╝m g├╝ne┼č kremindeki olay gibi. 

Burun kanamalar─▒m var yine ama h─▒nk─▒rd─▒─č─▒m zaman o s─▒v─▒yla birlikte ├ž─▒kan bir kanl─▒ s─▒v─▒ diyeyim.Hele hele grip oldu─čum zamanki ge├žirdi─čim ├žekti─čim ac─▒y─▒ hi├ž anlatm─▒yay─▒m.Burun b├Âlgem soyuldu iyice,girp oldu─čum i├žin burnum s├╝rekli ak─▒yor,azar azar kan geliyor sildik├že.Nefes almak dahada zorla┼čt─▒,britrayt─▒n burun bantlar─▒n─▒ kulland─▒m bu evrede,baya─č─▒da yard─▒mc─▒ oldu,en az─▒ndan baz─▒ gece uyumam i├žin g├╝zeldi.Grip ge├žti tamamen (ila├ž nedeniyle diren├ž d├╝┼čt├╝─č├╝ i├žin s─▒k s─▒k hastalanmalar meydana gelmekdeymi┼č:'(  ) vucud├╝m ├žok yogun oluyor,ge├žte uyansam biryerden biryere giderken otobuste metroda aniden uyku bast─▒r─▒yor enerjim modum d├╝┼č├╝yor! Garip bir his, sanki ├╝zerimde bir a─č─▒rl─▒k var derizya o hesap. Uyku hali oluyor bir o kadarda gece uyanmalar oluyor,suyu ├žookca i├žmesem bile garip bir ┼čekilde daha bir tuvalete gidesim geliyor. 

Sa├ž kurulu─čum tamamen herkesin s├Âyledi moda d├Ând├╝,grip oldu─čum d├Ânemde en az 5 g├╝n boyunca banyo yapamad─▒m test etmi┼č oldum:) Ay ne bir ya─članma ne bi┼čii,t─▒k yok,y─▒kan─▒m hissi hi├ž zaten olmad─▒ bu s├╝re├žte.S─▒rf sa├ž y├╝z├╝nden bile bu ilac─▒ i├žerim ben harika bir hiS:D ─░lk ba┼člardaki o deri soyulmas─▒ndan dolay─▒ meydana gelen kepeksi g├Âr├╝n├╝m sa├žlar─▒m─▒ daha az ka┼č─▒d─▒─č─▒m bazen hi├ž ka┼č─▒mad─▒─č─▒m i├žin ilk aya g├Âre baya azald─▒. D├Âk├╝lmeler gene a┼č─▒r─▒ bir ┼čekilde yoktu normal seyrinde 90-100 tel olarak devam ediyoruz bakal─▒m.Sadece malesef ka┼č kirpikte oluyor sabahlar─▒ normalde olmazd─▒ ├Âyle herg├╝n ama ilactan yada stresten oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum,k─▒sa s├╝rede ge├žmesi dile─čimle.­čĺźU├žlar kupkuru oldu─ču i├žin geceleri sa├žlar─▒ma ya─č s├╝rmeyi ihmal etmemeye ├žal─▒┼č─▒yorum.

Y├╝z├╝mdeki sivilceler ve soyulma oran─▒ tamamen fazlala┼čt─▒ :/ Bir┼čey s├╝rmek istesem bile ├žok k├Ât├╝ duruyor kendimi k├Ât├╝ hissediyorum o y├╝zden s├╝rmesem daha iyi. Zaten ellerimle bb falan s├╝rd├╝─č├╝mde parmaklar─▒ma y├╝z derim geliyor par├ža par├ža...K─▒sacas─▒ makyaj yapmay─▒ deli gibi ├Âzledim ama yapam─▒yorum bile.G├Âz makyaj─▒yla yetiniyorum sadece.Doktorum makyaj─▒ yasaklamad─▒ zaten fakat soyulmalar var bazen gerginlik oluyor dedim,bepantol s├╝rebilirmiyim dedim(laf aras─▒nda araara s├╝r├╝yordum ona dan─▒┼čmadan ├Ânce) ­čśĆ;kesinlikle s├╝rmeni istemiyorum dedi onun yerine  La roche posay─▒n H serisini yazd─▒ ve sadece ^g├╝nd├╝z s├╝rmeyeceksin ^^ Gece^^ s├╝receksin dedi.Piki didim oturdum yerime ├╝h├╝├╝├╝:(  Ne kadar s├╝recek didim dozu artt─▒rm─▒yacaks─▒n─▒z galiba diye sordum? oda toplamda alaca─č─▒n doz ├Ânemli ona ula┼čmaya ├žal─▒┼čaca─č─▒z dedi yani 6 ay s├╝recek bir tedaviymi┼č benimkisi.Dozu artt─▒r─▒p daha erkende bitiririm dedi fakat yan etkisini dahadafazla g├Ârmeni istemem a─č─▒r gelmesin hemde kilona boyuna g├Âre didi. Hakl─▒da valla doktorcum ne dese benim i├žin tamamd─▒r.

Burun konusundada kuruluk ve kanama olay─▒n─▒ s├Âyledi─čimde hametan merhem─▒ kulak cubugu yard─▒m─▒yla s├╝rebilirsin dedi fakat ben i┼če yaramad─▒─č─▒n─▒ s├Âyledim.O zaman Nasal nem diye bir burun merhemi oldu─čun onu kullanabilece─čimi s├Âyledi,bende gidip ald─▒m hemen.Re├žeteye gerek olmayan bir merhem oldu─ču i├žin fazla ac─▒ ├žekmeden direk eczaneyee.. Daha rahatlatt─▒ burun i├žimi diyebilirim,┼čuan i├žin iyiyim.Yine kanl─▒ ak─▒nt─▒lar olmuyor fakat h─▒nk─▒rd─▒─č─▒mda yine kanl─▒ s─▒v─▒ geliyor malesefki.

Gel gelelim pisikoloj─▒k durumlara :} ─░tiraf etmek laz─▒m ki normaldede sinirliyimdir ├žabuk alev al─▒p yine ├žabuk yat─▒┼čan biriyim.Sinirim ├žo─ču zaman kendime yani i├žime i├žimedir kimi zamanda lafla s├Âzle belli ederim.Adet d├Ânemi haftas─▒nda ├Âzellikle ├žok daha a─č─▒r oluyor art─▒k mesela akl─▒ma acayip olumsuz d├╝┼č├╝nceler gelmesi,umutsuzlu─ča kap─▒lma,istedi─čim ┼čeyler olmuyorsa tak─▒yorum ona d├╝┼č├╝n├╝yorum .Lise zaman─▒mdaki al─▒nganl─▒k kapas─▒tem daha ├╝st seviyede falan yaniii. Bir s├╝re geliyor bir s├╝re ge├žiyor bu d├Ânem ama ger├žektende depresyona yol a├ž─▒yor! Evden ├ž─▒kmak istemiyorum hep uyumak istiyorum,mesela bu d├Ânem a├Âf derslerime hi├ž├ž ├žal─▒┼čmak istemedim.Umursamazl─▒k hatsafada :) Cesaret hep vard─▒ ama dahadaha g├╝zelle┼čti bu ─▒la├žta amannn nolcaksa olsun deyip s├Âyleyiveriyorum i├žimde kimseye kar┼č─▒ bir┼čey tutmuyorum,normal halimde bu ama yinede sevdim bu durumu :D ─░├žmeden g├╝zelle┼čenler derne─či gibiyim..­čÖŐ­čść

Ge├žen ayki kan de─čerimi sordum dedim b├Âyle b├Âyle ben hi├žbi┼či anamad─▒m dakt─▒rr, Oda direk harika gayet g├╝zel bir sonu├ž dedi.K├Ât├╝ y├╝kselmemi┼č d├╝┼čm├╝┼č iyide kolestrolde normal seviyede falan dedi san─▒r─▒m net hakl─▒mda de─čil ama o koyu olanlar kolestrolmu┼č! ─░yi buna bende sevindim i├žim rahatlad─▒ en az─▒ndan. Y├╝z├╝m hala k─▒zar─▒yor,g├╝n i├žinde ├Âzellikle .Bu k─▒zar─▒kl─▒─č─▒ ne yapt─▒ysam ├Ânleyemiyorum,a├ž─▒k tenli oldu─čum i├žin herkes g├Âr├╝yor s├Âyl├╝yor:( Hatta roacctunam─▒ kullan─▒yorsun? diyenlerde ben s├Âylemesemde direk anl─▒yorlar. Dudaklar─▒m halen ayn─▒ ├ž├Âl kurusu (: S├╝rekli parlat─▒c─▒ ├╝r├╝nler nemlendiricilerle yola devam ediyorum.Mat ruj s├╝rmeyi ├Âzledimm ­čĺő ! Su i├žmeyi fazlala┼čt─▒rd─▒─č─▒mda dudaklar─▒m bir nebze daha iyile┼čiyor.o d├Âneme denk gelirsem bir mat ruj s├╝rmek istiyorum art─▒kyahu.

Kontrolume gittim rahat├ža randevumu ald─▒m tabiki e ay─▒n sonuna yakla┼čt─▒k, hay─▒rl─▒s─▒yla 3.ay─▒ma aral─▒k itibariyle girmi┼č olaca─č─▒m.Bu sefer ilac─▒ direk yazmad─▒,├ž├╝nk├╝ daha bir hafta vard─▒ aral─▒k ─▒lk haftas─▒na.Konu┼čtum sorular─▒m─▒ sordum ve kan─▒m─▒ verdim ve ├ž─▒kt─▒m.Kan sonucum nas─▒l onu merak ediyorum art─▒k ├ž├╝nk├╝ verilecek dozlar ayn─▒ olacak bu net oldu─ču i├žin merak etmiyorum.

Evvet bugunde gidip kan sonucuma g├Âre ila├žlar─▒m─▒ yazd─▒rd─▒m,├žok ┼č├╝k├╝r her┼čey ilk aydaki gibi normal ve g├╝zel ├ž─▒kt─▒.Tekrar nemlendiriciye ihtiyac─▒n varm─▒ d─▒ye sordu bende yok dedim zaten ogun konu┼čmu┼čtuk sizinle LRp H serisinin kremini ├Ânermi┼čtiniz didim.Dedi─činiz gibide sadece geceleri s├╝r├╝yorum didim.Y├╝z├╝mdeki ├ž─▒kan sivilcelerin ├žok zor ge├žti─čini s├Âyledim,ve boynumda bezelye gibi yumru gibi olan sivilceninde 2 ayd─▒r ge├žmedi─čini belirttim,dakt─▒r─▒mda evet kistik bir sivilce diye belirtti ve tedavinin bitimine do─čru onlar─▒n k├╝├ž├╝lece─čini s├Âyledi.─░n┼čallah ├Âyle olur , ├ž├╝nk├╝ bende normaldede sivilceler o ┼čekilde ├ž─▒k─▒yordu ve ge├žmek bilmiyordu dokundu─čumdada iz kal─▒yordu.  Baz─▒ izler var dedi y├╝z├╝nde sivilceden olu┼čan onlarlada ayr─▒ca tedavi bitiminde g├Âr├╝┼čece─čiz dedi.



Evvet 3.aya ge├žmeden biraz daha belirginle┼čen etkileri 
sizler i├žin g├Âz ├Ân├╝ne seriyorum.

                        

Y├╝z├╝mdeki beyaz yerler hem ila├ždan hemde ankara'n─▒n ac─▒mas─▒z so─čuk etkisinden dolay─▒ maksimum bir soyulman─▒n dibini g├Ârd├╝─č├╝m anlard─▒.┼×uan effaclar h serisini geceleri s├╝rd├╝─č├╝mden beridir daha iyi kendine geldi yavruca─č─▒z.Beni b├Âyle g├Âren tan─▒d─▒klar─▒m y├╝z├╝me dokunup ayy k─▒yamammm diyip halime ac─▒yorlar resmen :) Annem bir yandan s├Âyleniyor nap─▒yorsun kendine yaz─▒k ettin g├╝zelim cildine mahvettin diyip duruyor.Abim b─▒rak o ilac─▒ ne kadar tehlikeli bi arkada┼č─▒m kulland─▒ biliyorsun diyip duruyor. ­čĹŻ─░la├ž bir yandan piskoloj─▒k bask─▒ bir yandan s├╝r├╝p gidiyor sizin anlayaca─č─▒n─▒z,tabiki son gaz devam,ilac─▒ sanki y─▒llard─▒r ─▒ht─▒yac─▒m varm─▒┼čcas─▒na i├žiyorum,b─▒kmadan usanmadan hatta ├Âzellikle unutmadan g├╝n atlamadan i├žmeye ├Âzen g├Âsteriyorum.Eller─▒m─▒n uzer─▒nde belirli bir yer k─▒rm─▒z─▒ olan yer tamamen kuru,son 2 ay ─▒├žinde bir kere iyile┼čip kendine geldi daha sonra yine kendi kendine bu hale d├Ând├╝ :(



Dakt─▒r─▒m─▒n bana ├Ânerdi─či ila├žlarda bu ┼čekilde.Buaralar burun merhemini daha bir sever oldum hemen hemen herg├╝n s├╝r├╝yorum kanamalar en aza indirgendi,burun i├žim biraz daha nemli oldu.E─čer bu evrede burun i├ži kuruman─▒z fazlala┼č─▒rsa bunu tavsiye ederim.─░├žeri─čini okumak istersiniz diye
 fotograflad─▒m­čĹç

 
─░ndirip yak─▒ndan okuyabilirsiniz..



Benden bu ayl─▒k  bu kadar di─čer aylar─▒ en az yan etkilerle atlatmak ├╝zere,
g├Âr├╝┼č├╝r├╝z ballar..✌


6 yorum:

  1. Y─▒lba┼č─▒ ├žekili┼čime beklerimm­čśŐ

    Yan─▒tlaSil
  2. Kat─▒ld─▒m hemenn ka├žarm─▒ can─▒m :D

    Yan─▒tlaSil
  3. ├žok ge├žmi┼č olsun, ayr─▒ca kolay gelsin a─č─▒r bir ila├ž. doktor kontrol├╝nde her ┼čeyin yolunda gidece─čine eminim ;)

    Yan─▒tlaSil
  4. ├çok te┼čekk├╝r ederim al─▒cem, evet ├Âyle ne yaz─▒kki.Her insan─▒n hayat─▒nda b─▒rkez kullanmas─▒ gereken bir ila├ž gibi oldu art─▒k,Denize d├╝┼čen roaccuto┼ča sar─▒l─▒r
    :D ├ľylee ├Âyleede,s─▒k─▒ld─▒m 2kere git gel yapmaktan,b─▒r an once kan de─čerleri terimlerini ├Â─črenmem gerekecek galiba..

    Yan─▒tlaSil
  5. ben de bir d├Ânem bu tarz ├╝r├╝nler kullanm─▒┼čt─▒m. Soyulmalar ┼čunlar bunlar faydas─▒z. En iyisi cildiye doktorumun yapt─▒─č─▒ kimyasal peeling di. Ne renk farklar─▒ ne bir┼čey hi├ž bir┼čey kalmad─▒. :)

    Bu arada yeni ke┼čfettim seni takipteyim bana da beklerim :)

    http://makyajbox.blogspot.com.tr/
    ve
    http://berilcimcime.blogspot.com

    Yan─▒tlaSil
  6. Onuda duydum ama yana┼čmad─▒ hi├ž s├Âylemedi bile yani,Siz nerede yapt─▒rd─▒n─▒z nekadara yapt─▒rd─▒n─▒z bide bu i┼člemi doktorunuz yapt─▒ san─▒r─▒m?

    Tamam gel─▒rim bir ara ├žaya :)

    Yan─▒tlaSil

­Łôó├­Łöé­ŁôÁ­Łô«, ­Łô╣­Łô¬­Łöé­ŁôÁ­Łô¬┼č, ├ž­ŁôŞ─č­Łô¬­ŁôÁ­Łô╝─▒­ŁôĚ ­čŹü