24 Temmuz 2022 Pazar

İLK VİRÜSLÜ HİKAYEM !


O kadar sene kalabalıklara girelim edelim olmayayım, tam gitti bitti derken beni yakalasın. Bayramda dışarı çıktığım zaman oldu diye tahmin ediyorum eğer daha öncesinden gelen bir kuluçka süresi vs yoksa. Çünkü yakalandıktan 3 hafta öncesinde gene hastaydım mide bulantısı isaldi şikayetlerim, antibiyotikle geçmişti. Belkide cov.ddim ama durdurup erteledi ilaç bu durumu bilemem artık birçok şey geliyor aklıma. Nasıl başladı peki ; kuru bir öksürükle başladı aslında ben yıkandım biraz öyle oturdum diye düşünmüştüm, bir gün öncesinde banyo sonrasında havluyla oturdum ama neden kuru öksürükle başlasın genelde burun akıntısı halsizlikle başlar üşütünce bu sefer farklıydı hissediyordum :( 

 Ertesi gün öksürük biraz daha arttı. Sonra halsizlik eklem ağrısı (bacak diz ve belde ) ateş yerini alınca ve 2 gün boyunca 39 ateşle yanıp tutuşunca gece acile gittim. 12 ye doğru gittiğim hastaneden 03 gibi çıktım. Sıra çoktu, herkes test yaptırmaya gelmiş oranlar artınca. Ayakta durmakta zorlandım o sırayı beklerken , test yok dediler sonra bitti dediler, bekleyenlerden birkaç kişi gitti o sırada :/ ama ordan bir kadın sağ olsun çıktı biraz sesi çıktıda sonra tamam dediler tekrar şu saate kadar test bekleyenleri alalım, yoksa o halsizlikle sabahın köründe gelip verecektim. Hastane işe her zaman bir şekilde sıkıntılar olabiliyor.  Neyse sonra kan alındı serum takıldı ateşim düşmeye başladı yavaştan, 2 serum takıldı halsizlikte geçti biraz, rahatladım allahtan o gün güzel uyudum zaten. İdrar istediler bide ilk defa seneler sonra :) şaşırdım biraz , en son çocukken istemişlerdi, neyse çıkan sonuçlarda bir şey çıkmadı, ama doktor kan tahlilime bakarken çıkan bir sonucun kov.dle ilgili olduğunu söyledi , rastlıyoruz genelde dedi . Zaten ertesi gün çıktı sonuç ve pozitif diye sabahın 10 unda arayıp haber verdiler ben daha bakamadan. Bu süre içerisinde kontrol edilmiyor bireyler yani bende asla aranmadım birisi eve gelmedi. 

E muhtemelen bu yüzdende fazlasıyla arttı bu hastalık aslında maske falan takıp takmamak değil olay bende hasta olunca anladım. Tabiki dışarı çıkacak halim bile olmadığı için çıkmadım çıkamadım, olsaydıda çıkmazdım inanın bu vebali insanlar nasıl alıyor nasıl üstleniyor aklım almıyor. Ama ikinci kez cov.d olanlarda yani üst üste atıyorum 2 hafta arayla zaten rapor falan verilmiyormuş yani kişi işe gitmeye devam ediyor . Çok yanlış  evet ama bu şekilde bir prosedür uygulamanın sebebi ne gerçekten anlamadım. 

İlk 2. gün ateşim 38 den aşağı düşmedi sonraki günlerde yavaş yavaş 37 36 diye düştü. Öksürük tamamen kesildi ara ara geliyor takılıyor, boğaz ağrım ise daha bugün 6. gün azaldı çok acıyordu çünkü ve verilen ilaç yoktu. Ve koku tat tamamen gitti bugün. .Sesim gripli çıkıyor burun akıntım yok çıkan bir iltihapta yok işin garibi ama hala sesim kendine gelemedi. 2 gündür de uyurken burnum tıkanıyor yarım saatte anca açılıyor nefessiz kalıyorum rahat alamıyorum bir süre. Onun dışında halsizlik geçti ama ilk 3-4 gün napsam yoruluyordum ayakta dolaşmak bile yoruyordu, şuanda öyle gerçi ama o günkü kadar değil. Birde beyin sisi denen bir şey yapıyormuş yani beyinde ifadede zorluk yada algılamada güçlük gibi, buda oldu bende. Doğru düşünemiyorsunuz yada doğru mantıklı cümleleri seçemiyorsunuz. ilk 5 gun boyuncada sureklı terledim yatak su ıcınde kaldı sureklı altına bir şeyler koydum uyumaya devam ettim uykumu ter bölüyordu çünkü, 


Güncelleme yaparım gene yarın bitiyor çünkü iş başlangıcı yapacağım aksi durum olursa yazıcam tekrardan. Bu süre içinde c vitamini takviyesi biraz meyve tükettim. Onun dışında boğazım ağrıdığı için parol aldım, iştahımda bir kapanma olmadı. Ha birde bol bol sarımsaklı yiyecekler yedim aklınızda olsun buda çok iyi geliyor. Boğaz ağrımda tuzlu su ve karbonat karışımı yaptıktan 1 gün sonra geçti onun öncesinde denediğim şeyler kesmemişti etkisi vardır belki ama aklınızda olsun. Ekstra bir ağrı acı yok olmasında artık artık dimi bu sene yeterince sıkıntı çektik, herkes dikkatli olsun lütfen en azından toplu taşımalarda bilhassa. 



Allaha emanet olun dikkat edin sağlığınıza 

hepinizi uzaktan öpeledim :* 

Sevgiler

💙




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

𝓢ö𝔂𝓵𝓮, 𝓹𝓪𝔂𝓵𝓪ş, ç𝓸ğ𝓪𝓵𝓼ı𝓷 🍁